۱۳۹۰/۴/۱۶

مکارم شیرازی : حضرت محمد هم در صدر اسلام برای شیر شتر یارانه می دادند

 
 پس از قطع یارانه شیر  نظر ایت الله العظمی مکارم شیرازی را جویا شدیم  .  ایت الله مکارم شیرازی  خواستار افزایش میزان یارانه شیر شتر شدند .ایشان ضمن تقبیح خواندن قطع یارانه شکر , خواستار افزایش یارانه شکر شدند .
 ایت الله مکارم شیرازی در این خصوص به خبرنگار کیهان قهوه ای گفت : 
« اسلام عزیز دین کامل و جامعی است و برای همه زندگی دستور دارند . اسلام برای مستراح به اندازه یک کتاب مسئله داره  . الحمد الله اسلام در خصوص اقتصاد به اندازه کافی قانون داره . با مراجعه به سیره  و تاریخ گهر بار نبوی می توان استنتاج کرد که اسلام عزیز در مورد شیر توضیحات مفصلی دارند . همه معصومین ما در مورد شیر حدیث دارند . شیر ماده غذایی بسیار مفید که در قران کریم از ان به اسم لبن  یاد شده است که داستان شتر حضرت صالح موکد تاکید شیر در اسلام است . غرب اگر چند ساله که شیر گاو  ماده غذایی مفید برای بدن ادمی تشخیص داده است ولی ما مفتخریم الله هزار وچهارصد سال پیش به ارزش شیر شترواقف بوده و لبن را یکی از مهمترین مواد غدایی برشمرده است .
 خا لعنت کنه شمر را که علی اصغر  شیر خواره را به شهادت رساند . شیر شتر بقدری اهمیت داشته است که حضرت رسول برایش یارانه در نظر گرفته بودند و ما از دولت محترم می خواهیم یارانه شیر گاو را قطع کرده و یارانه شیر شتر را افزایش دهند و باید در همه سوپر مارکتها شیر شتر  یارانه ای را بفروشند  . همچینین دولت  برای ارزان شدن شکر  تلاش کند و میزان یارانه شکر را افزایش دهد که تا  این همه شکر که در انبار ها خاک می خورند به مردم برسد .