۱۳۸۹/۷/۲۰

صداوسیما با «لاست » به جنگ فارسی وان و قهوه تلخ می رود


محبوبیت بی سابقه شبکه های ماهواره ای از جمله  فارسی وان با سریالهای جذابش با کمترین سانسور در یک سال اخیر گوی جذب مخاطب را از صدا وسمیای چند میلیاردی جمهوری اسلامی ربوده است . اخیرا هم نیز عدم پخش سریال قهوه تلخ  موجب نارضایتی بیشتر از صدا وسیما شده است . 
در همین رابطه ضرغامی رییس صداوسیما از ضرورت تاسیس شبکه مختص سرگرمی در کنار شبکه های هشت گانه خبر داده است و به راهکار خامنه ای در دیدار با هنرمندان حکومتی پرداخت و خاطرنشان کرد : « منویات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب دستور کار جدید و خط مشی جدید در جذب مخاطب در رسانه ملی به شمار می رود . با توجه به راه اندازی شبکه مختص فیلم و سریال به زبان عربی برای عرب زبانان این نیاز در داخل کشور نیز محسوس می شود و ان شاءالله شبکه سرگرمی و فیلم نیز به زبان فارسی راه اندازی میشود . »
ضرغامی در ادامه به سریال تلخ اشاره کرد و بار دیگر به این سریال حمله کرد و گفت : «این سریال غیر ارزشی  در راستای ترویج خرافات و لودگی  است و هیچ جایی در صداوسیمای ملی ندارد » 
 در جلسه هفتگی دیدار مدیر سازمان با معاونان  که در ساختمان بلال حبشی واقع در جام جم برگزار شد  . معاون تهیه و تولید صداوسیما از پخش سریال گمشده (لاست ) در صداوسیما خبر داد که چندی پیش در شبکه ویدویین کشور به نمایش گذاشته شده بود . معاون تهیه و تولید سیما ادامه داد « این سریال طبق موازین شرعی و اسلامی و بنا بر عرف خانواده ایرانی مسلمان شیعه تغییراتی در پوشش بازیگران بوجود امده است و بخش های کمی سانسور شده است و با خرید حق پخش این سریال ازکمپانی امریکایی مشکل قانونی برای پخش این سریال در سیمای جمهوری اسلامی وجود ندارد و بزودی در بهترین ساعت از شبکه دوم سیما ی جمهوری اسلامی پخش خواهد شد . 
 
معاون تهیه و پخش سریال نیز به برنامه های درازمدت در جهت پخش سریالهای روز دنیا با کمترین اعمال تغییر و سانسور اشاره کرد که پس از تایید در معاونت تهیه و ارزشیابی کیفی سیما از رسانه ملی پخش خواهند شد . 
همچنین معاون تهیه سریالهای ایرانی نیز به پخش قهوه تلخ بعد از فروش ویدویی این سریال  اشاره کرد که ضرقامی داد زد : خفه شو !

کارشناسان پیش بینی می کنند در این رقابت صداوسیما هیچ گاه نمی تواند با محدودیتهای 32 ساله حرف چندانی داشته باشد و تا زمانی که به ابجو می گویند اب خوردن و دیالوگهای را تغییر اساسی می دهد هیچ شانسی در جذب مخاطب نخواهد داشت .