۱۳۹۰/۹/۸

اوباش بسیجی با کمک پلیس وارد سفارت بریتانیا شدند / تعداد خبرنگاران از تعداد بسیجی ها بیشتر بود

 
انچه من از اشغال سفارت بریتانیا توسط اوباش بسیجی دیدم /
امروز برای خرید  ارز به خیابان فردوسی رفته بودم. 
ساعت 14 سر خیابان منوچهری توجه ام به بسیجی ها جلب شد که طبق معمول جلوی درب سفارت  انگلیس تجمع کرده بودند چند اکیپ کلاغ سیاه های چادری  که تعدادشان از بسیجی های ریشو بیشتر بود مشغول شعار دادن بوند :گر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند جوابم دهد./ مرگ بر انگلیس / سفارت انگلیس لانه جاسوسیه / مرگ بر امریکا ./ مرگ بر انگلیس /....
این بار بیش از دهها دوربین فیلمبرداری در بین جمعیت بسیجی ها بود.به جرات می گویم تعداد مزدوران خبرنگار بیشتر از بسیجی ها بود . چهار ماشین ارسال امواج ماهواره ای هم در خیابان فرودسی و منوچهری حضور داشتند  و مشغول نصب تجهیزات بودند. این بار حضور دهها خبرنگار وابسته به صدا وسیما و خبرگزاری ها توجه ام را جلب کرد که جایگاهی جلوی سفارت بریتانیا درست کرده بودند و مشغول فیلمبرداری بودند.
در حدود بیست نفر از نیروی انتظامی با لباس کادر در محل حور داشتند و به جای متفرق کردن بسیجی ها مردم رهگذر را متفرق می کردند. یک گاری در حین حرکت  از خیابان بود که با واکنش تند نیروی انتظامی مواجه شد و انرا از محوطه خارج کردند و فریاد می زدند سد معبر نکن . 
در حدود ساعت 14:30 خیابان فردوسی از سر جمهوری به شمال  و میدان فرودسی به سمت جنوب بر روی ماشینها بسته شد و اجازه عبور داده نشد. 
 بسیجی ها با پرتاب سنگ و تخم مرغ به سفارت حمله کردند که  یک دسته از سربازان وظیفه نیروی انتظامی به جای دفاع از سفارت مسیر را برای حمله اوباش بسیجی که تعداشان صد نفر هم نبود باز کردند و مردمی که در اطراف به تماشا ایستاده بودند را متفرق می کردند. 
یکی از چهره ها به نظرم اشنا امد فکر کنم بسیجی دهان گشاد بود با موبایلم مشغول فیلمبرداری از اشغال بسیجی ها بودم که یکی از افسران نیروی انتظامی  متوجه من شد و گفت هرچی ضبط کردی پاک کن و به اجبار محتویات موبایلم را پاک کردم (هرچند از لحاظ امنیتی قصد نداشتم فیلم تجمع بسیجی ها را منتشر کنم )
در همین حین چند تا بسیجی ها ( در حدود ده نفر ) روی دیوار سفارت انگلیس رفته بودند و پرچم سردر سفارت را به اتش کشیدند و پرچم منحوس جمهوری اسلامی و یا حسین چسبانده بودند و  پلیس هم به جای پایین اوردن اراذل و اوباش بسیجی از دیوار سفارت , دو طرف خیابان را بسته بود تا راحت خرابکاران بسیجی  کارشان را بکنند و دهها خبرنگار مزدور هم مشغول فیلمبرداری از زوایای مختلف بودند . اگر بگویم تعداد خبرنگارهای مزدور از تعداد بسیجی های مزدور بیشتر بود اغراق نکرده ام.
در حدود ده بسیجی  چند تا کوکتل مولوتف در محوطه سفارت منفجر کردند و با سنگ شیشه های سفارت را خرد می کردند و در کمال تعجب  وارد سفارت شدند.  نیروی انتظامی مثل ماست نگاه می کرد و به جای تامین امنیت سفارت در برابر حمله بسیجی ها , مردم عبوری را که مشغول تماشای سیرک دلقک های بسیجی بودند را  متفرق می کردند.
مغازه های اطرف سفارت به سرعت کرکه را پایین می کشیدند . دود شعاع بزرگی از خیابان را گرفته بود. 
به سمت مترو میدان توپخانه حرکت کردم. در توپخانه  شهر در امان و امان بود انگار نه انگار سفارت بریتاینا به تسخیر اوباش بسیجی درامده است و کسی خبر نداشت  در خانه متوجه شدم باغ سفارت انگلیس در قلهک را نیز با  اشغال کرده اند و چند نفر از کارمندان سفارت را گروگان گرفته اند .
باید منتظر واکنش بریتانیا نسبت به این خرابکاری بود . خبرهای بدی پیش است . به احتمال زیاد  ارز گرانتر می شود .

گزارش/ وبلاگ پرشیا رویال