۱۳۹۱/۱/۷

چرا بعد از شرکت سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شبکه ماهواره ای رسا تعطیل شد


image

چند وقتی است که رسانه سبز امید ملقب به رسا تعطیل شده است و بوق ممتدی از خود به جا گذاشته است . رسا که شبکه بسیار وزینی بود و همواره به ارمانهای امام راحل اقتدا داشت و  در جای جای برنامه های شیک خود گریزی به دوران طلایی امام خمینی ( ره = رفته هوا ) می زد , بعد از رای مخفیانه سید محمد خاتمی در ده کوره های دماوند در نزدیکی ویلای برادرش به ناگهان از روی ماهواره حذف شد  و بدون هیچ توضیحی رفت پی کارش!

شاید مشکل از گیرنده من باشد که شبکه سبز امید را نمی توانم دریافت کنم. ... حالا کسی میدونه چرا بعد از رای خاتمی رسانه سبز امید ( رسا ) کله پا شد و پخش برنامه هایش متوقف شد؟

محض یاداوری پیشتر در 30 مهر 1390 هجری محمدی شمسی مدینی پیش بینی کرده بودم که شبکه ماهواره ای رسا همانند سایت سبز لینک  تعطیل می شود


شبکه سبز اصلاح طلبان که قرار بود اخبار سبز را به صورت ماهواره‌ای منتشر کند و میهمان سبز خانه‌های مردم ایران باشد این روزها حال و روز خوبی ندارد و از مردم کمک مالی درخواست کرده است. ایا شبکه سبز رسا در نهایت تعطیل می‌شود؟
سبزلینک را یادتان است جایی بود برای به اشتراک گذاشتن لینکهای سبز , شروع خوبی داشت . بعد از بالاترین مهمترین سایت اشتراک لینک شده بود ولی امروز به جایی رسیده است در صفحه نخست سبزلینک لینک‌های ۷۰ روز پیش را به نمایش می‌گذارد و عملا فعالیتی ندارد. احتمال صد درصد صهیونیست‌ها و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی مقصرند.
 
شبکه رسا در تقویت جناح اصلاح‌طلبان تحت پوشش جنبش سبز فعالیتش را آغاز کرد. در این کانال تلویزیونی خطوط قرمزی وجود دارد که مانع از جذب همه طیف‌های سیاسی و نگرش‌ها می‌شود (البته اصلا هم مهم نیست). شاید بتوان گفت رسا خواهر کوچک شده صداوسیمای جمهوری اسلامی در بلاد کفر است ک به همه چیز رنگ سبز می‌زند.
 
 رسا به جمهوری اسلامی افتخار می‌کند و هر روز در ابتدای شروع کارش تیتراژی را از چهره خندان سید روح الله خمینی و بعد از آن موسوی، کروبی و خاتمی و در نهایت رفسنجانی به نمایش می‌گذارد که یاد اور شروع بخش های خبری دهه ۶۰ در شبکه یک سیماست.
 
رسا در دهه شصت گیر کرده است و دوران فوق طلایی رسا محدود به ده سال زمام‌داری خمینی به نخست وزیری میرحسین موسوی و دوران ریاست جمهوری  سید ممد خاتمی است.
 
بخش خبری رسا به روز نیست و بولتن خبری توسط دو مجری درساعات پایانی شب اجرا می‌شود که تکرار خبرهایی است که طی روز رخ داده است و هزار دفعه در شبکه‌های دیگر تکرار شده است. جالبه رسا خبرهای پلاسیده هم به صورت گزینشی که تنها انچه مطلوب اصلاح‌طلبان است را بازتاب می‌دهد.
 
 مجری زن هم با حجاب اسلامی به فاصله چند متری از مجری مرد می‌نشیند که صحنه خنده‌داری را تداعی می‌کند که انگار تفکیک جنسیتی هم به این شبکه رسیده است. 
 
 این روزها هم بودجه رسا ته کشیده است و هم‌اکنون نیازمند یاری سبز مردم ایران می‌باشد و بر مردم  است کار زینبی کنند و جیب‌های شبکه  سبز مردمی رسا را پر کنند تا هر روز چهره خمینی را تماشا کنند. 
 
 پیشنهادات برای برون رفت ازمشکلات برای رسا 
 
۱- مدیر شبکه رسا مقداری وام ازملکه انگلیس استقراض کند و به امید روی کار امدن اصلاح‌طلبان بتواند وام را پس بدهند.
 
۲- همانند صداوسیما مبلغی در قبوض برق تحت عنوان ابونه رسا در کشورهای اروپایی و امریکا اختصاص دهند.
 
۳- برادران مستقر در امریکای شمالی طرحی در سنای امریکا ببرند و بودجه شبکه رسا را مالیات دهندگان امریکایی دریافت کنند
 
۴-با توجه خط حفظ جمهوری اسلامی و علاقه ویژه به دوران طلایی امام خمینی بودجه‌ای از صداوسیمای جمهوری اسلاامی دریافت کنند
 
۵- اقا زاده‌ای که در اکسفورد دکترا به زبان فصیح انگلیسی می‌خواند بجای هزینه‌های میلیونی در لندن بخشی از هزینه‌های شبکه را با فروش پسته جبران کند.
 
۶- از مردم بخواهند با توسل به ارواح امام خمینی از امام زمان استدعا شود مشکلات مادی شبکه رسا برطرف شود ( امداد غیبی)
 
۷- اصلاح‌طلبان شبکه رسا را تعطیل کنید و بی خیال سبز کردن خمینی شوند