۱۳۹۰/۱۱/۲۱

وقتی که گوشت گوسفند کیلویی 40 هزار تومان و برنج ایرانی کیلویی 5 هزار تومان کالای لوکس و اشرافی می شوند !


تحلیل / بررسی / حلاجی / کنکاش / تفسیر رویداد روز

 از آنجایی که ایران  در ده سال گذشته تورم 30 درصدی را تجریه می کرد و دل خوش بود که دلار هزار تومانی معادل 10000 ریال ثابت مانده است ولی اخیرا دریافته که در عرض چند ماه نرخ یک برگ اسکناس یک دلاری از هزار تومان به دو هزار تومان ترقی کرده است لذا تورم ساعتی در کشور حکم فرما شده است.
اجناسی که در انبارها خاک می خورند هم متوجه افزایش نرخ دلار شده اند و این اجناس هم توقعشان بالا رفته و خواستار افزایش قیمت خودشان شده اند و  اینجوری شده که چشم و هم چشمی باعث شده باعث شده قیمت اجناس با توجه به نرخ ساعتی دلار بالا بروند.
 اخیرا عده ای از گوسفندها بر اثر استعمال علوفه خارجی توقعشون بالا رفته متوجه شده اند دلار گران شده و جو و علوفه وارداتی هم قیمتش دو برابر شده  همسو با سایر کالاها پایشان را در یک کفش کرده اند که ما هم کالای لوکس هستیم چرا ارزش ما دو برابر نشود. مگر خون گوشت منجمد حلال برزیلی از ما رنگین تر است که قیمتشان 116 درصد افزایش پیدا کرده نخیر ما هم می خواهیم گران بشویم.
موضوع به همین جا هم ختم نشده است غلات و حبوبات هم این روزها عزیز شده اند  از وقتی که خبر عدم بارگیری کشتی های غلات به گوششان رسیده پایشان را در یک کفش کرده اند که ما هم الا به لا  گران می شویم. برنج هندی کمیاب شد و برنج ایرانی هم شد 5 هزار تومان.
 این قصه سر درازدارد از این طرف  خودروها صداشون درامد از اون طرف لوازم خانگی از اون یکی طرف صدای پارچه ولباس بلاخره صدای همه درامد که ما هم می خوایم گران بشویم ! ما هم می خوایم کالای لوکس بشیم
ولی یک حقوقی بود که این هیچ جوره بالا نمی رفت و هر ماه قدرت خریدش کمتر می شد. نرخ رسمی حقوق 350 هزار تومانی تا می خواست حرفی بزنه که به خدا من هم گناه دارم نرخ من را هم ببرید بالا یه کم گوشت و برنج بخرم می گفتن خفه! عامل تورم هم تو هستی ! از همه تو سری خورتر بود
یه حساب یارانه بود که هر ماه با بد قولی  45 هزار تومان توش بود که امروز روز با هاش میشه یک کیلو گوشت گوسفندی خرید و با بقیه ش یک ادامس خارجی خرید هم داره پر میکشه بره
یه شمس الدین حسینی بود به اسم وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت ا.ن که میگه دلار در بازار ازاد بشه ده هزار تومان هیچ اتفاقی در ایران نمیفته بعد وزیر جهاد کشاورزی اش میگه گوشت برای این گران شده که دلار در بازار ازاد گران شده و علوفه وارداتی بالا رفته . این هم شده حکایت کابینه ا.ن که اون یکی عضو شریفش به اون یکی میگه گه نخور که نرخ دلار ازاد تاثیر داره!

نتیجه اخلاقی اینه که کارمند , کارگر کالای لوکس از قبیل گوشت گوسفند نمیتونه بخوره!
 اینها به کنار حالا کی میره رای بده تا افزایش قیمت کالاها افزایش پیدا کنه!

طنز خبری /
پرشیا رویال