۱۳۸۹/۷/۱۵

نوری همدانی : خداوند سرنوشت بشریت را به دست ایت الله خامنه ای سپرده است



مواضع ایت الله نوری همدانی از مراجع حکومتی ساکن شهر قم جالب توجه است . وی در اخرین سخنرانی خود درشهر قم با اشاره به ولایت خدا بر مردم  جانشن خدا برروی زمین خامنه ای معرفی کرد و گفت :خداوند سرنوشت بشریت را به دست ایت الله خامنه ای سپرده است . وی  در بخش دیگری گفت :در  مسئله جانشینی خدا  با هيچ‌كس تعارف نداريم و اصلا هم مسئله پيچيده‌اي است، بلكه يك حساب دو دو تا چهار تاي رياضي است زيرا خداوندي كه روح را رهبر و راهنماي بدن ما قرار داده است چگونه ممكن است براي جامعه رهبر و راهنما(خامنه ای )  قرار ندهد.

  آيت‌الله حسين‌ نوري ‌همداني ظهر امروز در ديدار جمعي از سپاهيان خراسان رضوي و دانشجويان دانشگاه علوم‌پزشكي رفسنجان با اشاره به شهادت امام صادق گفت: «امام صادق در زمان امامتش به تربيت بيش از 4 هزار شاگرد همت گمارد و استعدادها و ظرفيت‌هاي آنان را شناسايي كرده و آنها را با اينكه در يك سطح نبودند، تربيت كرد. »
به گزارش خبرگزاری فارس وي با بيان اينكه معلم خوب معلمي است كه به تمام استعدادهاي شاگردانش پي ببرد، ابراز داشت: «معلم نمونه بايد شناخت كامل در خصوص شايستگي‌هاي شاگردانش داشته باشد و شناخت همه افرادي كه در يك جمع شركت دارند، وظيفه مربي است.»
اين مرجع تقليد با اشاره به اين حديث نبوي كه انسان‌ها مانند معادن هستند، تصريح كرد:« براي تربيت انسان‌ها معدن‌شناس ماهري لازم است تا بتواند بفهمد هر انساني معدن چيست و چگونه بايد آن را استخراج كند و بداند كه هر شاگردي بايد در چه رشته‌اي تربيت شود. »
وي در ادامه به مفضل شاگرد امام صادق اشاره كرد و ابراز داشت:
«او از اصحاب بزرگ امام صادق(ع) بود و انساني بود كه از لحاظ تعهد اجتماعي ارتباط بسيار خوبي داشت و هميشه در رفت‌وآمد و معاشرت با مردم بود.
آيت‌الله نوري همداني  مرجع حکومتی در ادامه به روايتي در خصوص احترام به طبقات پايين جامهه اشاره كرد افزود:
«همين مردم طبقه پايين هستند كه وقتي حرف ولايت به ميدان مي‌آيد، در عرصه از همه فداكارتر و راستگوتر هستند. هميشه با همه نوع قشر در جامعه ارتباط داشته باشيد و طبقات پايين را از خود دفع نكنيد، زيرا كه خداوند در فطرت تمام آدميان ايمان و عقيده‌اي را قرار داده است كه در موقع سختي و بلا خدمت‌گذار يكديگر هستند. »
اين مرجع تقليد با تأكيد بر احترام به طبقات محروم جامعه اظهار داشت: در همين انقلاب كساني از محرومان به ميدان آمدند و تمام زندگيشان را در راه اسلام و انقلاب دادند. هيچ‌گاه يكي از اين اعيان و اشراف به جبهه نيامدند و واقعا حق بود كه امام راحل مي‌فرمودند «من يك موي اين كوخ‌نشينان را به 40 تاي اين كاخ‌نشينان نمي‌دهم».
آيت‌الله نوري همداني در ادامه ابراز داشت:
«در جريان انقلاب و جنگ شاهد بوديم كه چطور بسياري از روستاييان كشور به استقبال گلوله مي‌رفتند و از مال، جان و خانواده و فرزندانشان گذشتند تا اين انقلاب پيروز شد و به يك نظام مقتدر تبديل شد.
وي با بيان اينكه امام خميني(ره) بارها به دولتمردان توصيه مي‌كرد كه حواسشان به محرومين جامعه باشد، خاطرنشان كرد: بايد به برخي از اين مسئولين گفت كه شما اين نيرو را از كجا آورده‌ايد مگر غير از اين است كه شما اين نيروها را در مقابل فداكاري‌هاي مردم محروم به دست آورده‌ايد.
اين مرجع تقليد حکومتی خطاب به مسئولان گفت: هروقت با يكي از اين چهره‌هاي آفتاب‌خورده برخورد كرديد در مقابل آنها تواضع كنيد و به آنها محبت و مهرباني كنيد و كار آنها را انجام دهيد و بايد كاري كنيد كه ارزاني، ازدواج،‌ مسكن براي اين افراد محروم جامعه باشد.
نوری همدانی  ادامه داد:
«مردم محروم كشور ما هميشه در صحنه هستند و هيچ‌گاه كشورشان را رها نكرده‌اند، همچنان كه در نهم دي‌ماه و 22 بهمن نيز با حضور چشمگير خود در صحنه سيلي محكمي به دشمنان اسلام زدند. شما با مطالعه اين‌گونه كتب عقيدتي بايد بتوانيد خود را در مقابل نظريه‌هاي ليبرالي و اومانيستي محكم كنيد و بتوانيد به آنها پاسخ دهيد. »
وي در ادامه با اشاره به شاگرد ديگر امام صادق(ع) اظهار داشت:
«هشام بن حكم نيز از ديگر شاگردان امام(ع) بود كه فن مناظره را به خوبي فراگرفته بود و در برابر آنان كه راه باطل را پيش گرفته بودند از اين فن استفاده مي‌كرد.
اين مرجع تقليد حوزه علميه قم با بيان اينكه هشام بن حكم تاجري بود كه در عين حال فقيه بود، افزود: اين دو هيچ تنافي با هم ندارند و تمام افراد در هر صنفي كه هستند بايد فقيه باشند يعني دين را به خوبي بفهمند. »
وي خاطرنشان كرد:
«دين داشتن نيازمند تعهد سياسي، عبادي و اقتصادي است و شما بايد در عين اينكه درستان را مي‌خوانيد و زيارتتان را مي‌رويد در سياست نيز دخالت كنيد و به تعهد سياسي خود پايبند باشيد. »
آيت‌الله نوري همداني در ادامه با بيان مناظره‌اي از هشام كه در خصوص جايگاه ولايت در حكومت بود، اظهار داشت:
«اگرچه اهل‌سنت برادران ما هستند و نبايد در اين خصوص بدفهمي داشته باشيم، زيرا در اين صورت دشمن سوء استفاده مي‌كنند اما اين دليل نمي‌شود كه حق و باطل از هم مشخص نشود. »

وي افزود: «ما با برادران اهل‌سنتمان در خصوص ولايت و حكومت و جايگاه امام اختلاف داريم و ما بر اين عقيده‌ايم كه خداوند براي سرنوشت بشر بسيار ارزش قائل است و هيچ‌گاه سرنوشت مبشر را به دست فرد عادي نمي‌سپارد، بلكه سرنوشت مردمش را به دست پيامبر و يا امام جانشين آن مي‌سپارد. »
اين مرجع تقليد حکومتی  در ادامه تأكيد كرد:
«اگر امام غايب شد، سرنوشت حكومت بايد به دست فقيه متعهد،‌ باتقوا، مدير، مدبر، شجاع مثل آيت‌الله خامنه‌اي بيفتد، زيرا خداوند مي‌خواهد سرنوشت بشریت به دست افراد صالح باشد. »
نوری همدانی  در پايان خاطرنشان كرد:
«ما در اين مسئله با هيچ‌كس تعارف نداريم و اصلا هم مسئله پيچيده‌اي است، بلكه يك حساب دو دو تا چهار تاي رياضي است زيرا خداوندي كه روح را رهبر و راهنماي بدن ما قرار داده است چگونه ممكن است براي جامعه رهبر و راهنما قرار ندهد.»