۱۳۸۹/۶/۱

فیفا با تایید کلاه شرعی بر سر دختران فوتبالیست از دخالت سیاست و مذهب در فوتبال حمایت کرده است



فیفا استاندارد هماهنگی برای بازی فوتبال وضع کرده است که شامل اندازه زمین و طول وعرض دروازه  چمن و... تا قانونهای انظباطی  و داوری را شامل می شود و برای همه یکسان است . ولی اخیرا فیفا انعطاف زیادی از خود نشان داده است و با جمهوری اسلامی در پوشش مضاعف کنار امده است و در مورد روزه خواری علی کریمی هنوز واکنشی نشان نداده است .


حال انچه که  جمهوری اسلامی ایران درباره فوتبال زنان بر فیفا عرضه داشته است تا تیم فوتبال زنان ایران بتواند در مسابقات بین الملی بازی کند پوشش غیر متعارف و مضاعفی است که زنان فوتبالیست ایرانی را با دیگر بازیکنان کشورهای جهان مجزا می کند .
عجیب انکه فیفا هم زیر بار رفته است و به این خواسته فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی گردن نهاده  و پوشش غیرمتعارف را فعلا در بازیهای المپیک دختران قبول کرده است . همان فیفایی که یکی از تیمهای افریقایی را به خاطر لباس ورزشی محروم کرده بود
سپ بلاتر رییس فیفا برای سرکشی از بازیها و مدل لباس جدید  تیم ملی  بانوان فدارسیون جمهوری اسلامی ایران به جنوب شرق اسیا سفر کرد و در دیدار  تیم ج.ا.ا  با  تیم ملی  ترکیه  حاضر شد و بین دونیمه  از اینکه دختران ایرانی کلاه گشادی بر سر دارند گلایه کرد و خواستار کوچک شدن کلاه دختران فوتبالیست ایرانی شد .
توجه کنید به دختران تیم رقیب که کشوری مسلمان هستند و ترکیه نام دارد چطور این کشور مسلمان به قوانین فیفا احترام میگذارد و با لباس استاندارد به زمین می اید . تیم جمهوری اسلامی ایران  با لباس من در اوردی پا به زمین می گذارد و جز مایه بی ابرویی و مضحکه شدن پیزی برای جمهوری اسلامی ندارد و سپ بلاتر نیز ضمن تمجید از فوتبالیستهای ایرانی نحوه پوشش فوتبالیستهای ایرانی را مایه شرمساری جمهوری اسلامی معرفی می کند .



فیفا همواره اعلام کرده است تاکید کرده است ورزش از سیاست جداست و نباید سیاست در فوتبال دخالت کند . ایا تحمیل پوشش اسلامی که جمهوری اسلامی به صورت اجبار به زنان افوتبالیست تحمیل کرده است عمل سیاسی محسوب نمی شود .
فیفا با توافق با جمهوری اسلامی عملا به دخالت سیاست در ورزش دامن زده است و رویه خود را مبنی برعدم دخالت سیاست در فوتبال را بی اعتبار کرده است 

هرچند دختران ایرانی با پوشش مضاعف توانستند به نیمه نهایی صعود کنند ولی این احتمال وجود دارد فیفا از ادامه استفاده از این پوشش مضاعف در بازیهای بزرگسالان ومسابقات رسمی دیگر جلو گیری کند . البته فرش و پسته خیلی کارها را درست می کند

 چندی پیش هم علی کریمی به دلیل روزه خواری اخراج شد و این بار هم  برخلاف قوانین فیفا  هیچ تیمی حق ندارد ورزشکاری را به دلایل مذهبی و شخصی تحت فشار قراردهد 

از نظر قوانین فیفا اخراج بازیکن به خاطر مسایل مذهبی و سیاسی غیرقانونی است . یکی از سختگیرانه ترین قوانین فیفا مشاهده شده ، دخالت هیچ یک از مجموعه های سیاسی ، یو پی اس و افکار مذهبی  در بازی فوتبال است.
 طبق قانون 4 فیفا  :

(( بازیکنان نباید آشکارا شعایر مذهبی یا تبلیغاتی را نشان بدهند .
اجباری در اظهارات سیاسی مذهبی یا شخصی نیست هرگونه اجبار سیاسی مذهبی شخصی و یا اظهارات در شعایر مذهبی در برگزاری مسابقات با تحریم فیفا روبرو خواهد شد ))


ارسال شده به خودنویس