۱۳۸۹/۶/۳۰

هاشمی در دیدار با خانواده زندانیان :خواسته‌های شما را خدمت رهبری پیگیرم

بعد از دیدار نمایندگان خبرگان رهبری به ریاست هاشمی رفسنجانی از ایت الله خامنه ای   امروز هاشمی   سه ساعت ونیم با جمعی از خانواده زندانیان سیاسی گفت وگو کرد تا نشان دهد هنوز هم می تواند نقش خود را به خوبی بازی کند . در این دیدار هاشمی با ابراز امیدواری و توصیه به صبر گفت : خواسته‌های شما را خدمت رهبری پیگیرم و امیدوارم بی‌نتیجه نباشد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  ایت الله هاشمی رفسنجانی این دیدار  سه ساعت و نیم طول کشید، ولی این وب سایت تصویری از این دیدار ارائه نکرد و به خلاصه این دیدار اکتفا کرده است .  جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی صبح روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور1389در دیدار با هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان رهبری به بیان برخی مسائل و مشکلات در روند پیگیری حقوق این زندانیان پرداختند.حاضران، خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده متهمان و حقوق آنها در زندان و همچنین تحقیق نهادهای مسئول به روند محاکمات انجام شده، گردیدند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با توصیه این خانواده‌ها به صبر و امیدواری، تأکید کرد: آزادی و عدالت از مهمترین اهداف در نظام جمهوری اسلامی است و قطعاً برخی کاستی‌ها مانع از رسیدن به این اهداف والا نخواهد بود.
 هاشمی رفسنجانی با استماع سخنان تک‌تک حاضران، گفت: اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد. ولی خواسته‌های شما را خدمت رهبری پیگیرم و امیدوارم بی‌نتیجه نباشد. مقام معظم رهبری درخصوص اعمال قانون و تسریع در رسیدگی و حقوق قانونی آنها در زندان دستورات مناسبی صادر کرده بودند که می‌تواند بسیاری از مشکلات حاضر را رفع نماید.

هاشمی ابراز امیدواری کردند که با صبر و متانت و اجرای عدالت و قانون اسلامی برخی مشکلات رفع گردد.


همچنینبه گفته  بی بی سی اعضای خانواده محسن میردامادی، مصطفی تاجزاده، محمد نوری زاد، عبدالرضا تاجیک و تعداد دیگری از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان دانشجویی بازداشت شده در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته ایران در این دیدار حضور داشتند.

بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات و اعضای خانواده های آنها معمولا از نحوه بازداشت ها، فشارهای اعمال شده در جریان بازجویی ها، نوع اتهامات، اعترافات اجباری، نحوه محاکمه ها، شدت احکام صادر شده و شرایط زندان شکایت دارند.