۱۳۸۹/۶/۲۵

چه خبر از دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با خ.ر عظمی ولایت


امروز پنج شنبه پس از پایان نشست مجلس خبرگان که باید ولی فقیه را نظارت کنند به دست بوسی  خامنه ای ولی فقیه مطلقه جمهوری اسلامی رفتند و به جای بررسی عملکرد ولی فقیه  از خامنه ای آویزان شدند . در اخر هم برای سلامتی و بقای عمرش دعا کردند .  رفسنجانی نیز که  مشهور است به خدای محافظه کاری در جمهوری اسلامی کنارش نشست و شاد و خندان به فرمایشات ازلی مقام عظمی ولایت گوش فرا داد .




خامنه ای چه گفت ؟

خامنه ای در این دیدار  باز حرفهای  که دراین چند وقت زده بود را بار دیگر با اب و تاب تکرار کرد و این بار به جای  فریاد های گوشخراش بسیجیان ذوب شده که همیشه برایش بازار گرمی می کنند  چند پیرمرد زوار درفته که نا نداشتند تکان بخورند روبرو بود .

  چه کسانی این ها را به نمایندگی انتخاب می کند؟
جنتی که خود هم نماینده مجلس خبرگان رهبری است و هم دبیر شورای نگهبان که منصوب خامنه ای این نمایندگان را انتخاب می کند . جنتی  در صندلی خود نشسته بود و مدام خبر مرگش می خندید و به فکر کودتایی دیگر در دهه 90 و احیانا در 1400 بود . 

 راستی چه خبر از دستغیب ؟

خبری هم ازحضور فیزیکی ایت الله دستغیب نبود نه تنها خبری نبود بلکه  یادی هم از نامه اش نشد . 
براستی  این جماعت ملا معرکه گیر خوبی  هستند . این جماعت  جز  تملق و چاپلوسی کاری بلد نیستند .
مصباح هم بود ؟

 حضورش پررنگ تر از بقیه بود . بقیه در چرت بودند   ولی مصباح نگاهش را از مقام عظمی تا اخر برنامه دیدار بر نداشت و احیانا بعد از دیدار هم  حسابی دست علیل خامنه ای حسابی لیس زده است . 
 چه کسانی نماینده مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری می شوند ؟
کسانی که خیلی زیاد به اغا ارادت دارند و برای نظام فداکاری کردند و در اخر هم  از فیلتر جنتی با فشار کمی  رد می شوند
راستی چه خبر از  حامی فتنه رفسنجانی ؟
خبر خاصی  نبود جز اینکه خامنه ای رفیق 54 ساله اش و  مصباح و جنتی حسابی تحویلش گرفتند و ساعتی را با هم خوش گذراند . 
 این هم پایان مجلسی که بود و نبودش فرقی ندارد .




مشروح دیدار خ.ر عظمی با خرشد گان  خ.ر از وب سایت خ.ر



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، با ارائه تحلیل جامع و دقیقی از شرایط بین‌المللی و داخلی نظام جمهوری اسلامی، استحكام و قدرت روزافزون جبهه اسلام و انقلاب اسلامی و ضعف، استیصال و دستپاچگی بیش از پیش جبهه نظام استكبار را از نكات برجسته بعد از گذشت سه دهه پرافتخار از نظام اسلامی برشمردند و تأكید كردند: مهمترین وظایف نخبگان حوزوی و دانشگاهی و افراد تأثیرگذار در جامعه، تقویت روحیه امید در مردم و پرهیز از دمیدن فضای بدبینی به مسئولان، هوشیاری و غافل نشدن از طراحی‌های دشمن، شناخت صحیح مسائل اصلی و فرعی، نادیده نگرفتن روحیه اعتمادبه‌نفس ملی بالا و پیشرفتهای شگفت‌آور و فضای كار و تلاش كشور، و اقدام عملی و غیرشعاری برای ارتقای وحدت ملی و انسجام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با تشریح شرایط بین المللی جبهه نظام اسلامی و تبیین رفتار جبهه استكبار آغاز كردند و افزودند: امروز بارزترین نكته در رفتار جبهه نظام استكبار، وجود بیماری به نام بیش‌فعالی است كه آثار آن تحرك و فعالیت بسیار اما بدون تمركز و هدف است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صدور چندین قطعنامه و اعمال تحریم، جوسازی و تهمت‌زنی  بر ضد جمهوری اسلامی، تلاش برای فعال نگه داشتن معارضان داخلی، و استفاده از همه وسایل و امكانات ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را مصادیق تحرك گسترده جبهه استكبار  بر ضد جبهه نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان كردند: تمام این تحركات و فعالیتها كه با سراسیمگی نیز همراه است، نشان از قدرت، تجربه، و آگاهی روزافزون جبهه اسلام بعد از گذشت 30 سال دارد زیرا اگر این جبهه، آسیب‌پذیر و ضعیف بود، نیازی به این همه طراحی و برنامه‌ریزی وجود نداشت.
ایشان جایگاه كنونی دنیای غرب در عرصه بین‌المللی و حتی در كشورهای زیر سلطه خود را،  ضعیف و متزلزل ارزیابی كردند و افزودند: این ضعف روزافزون نتیجه گسترش بیداری اسلامی است كه باعث شده، برخی كشورهای هم پیمان غرب در منطقه برای رهایی از فشار موج اسلامی و بن‌بستی كه در آن گرفتار شده‌اند به فكر برخی تجدید نظرها بیفتند كه نتیجه هم نداده است، بنابراین جبهه استكبار در چنین موقعیت و جایگاه متزلزلی قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: صدور قطعنامه ضد ایرانی، موضع‌گیری بر ضد نظام اسلامی، فتنه سال 88 كه دست دشمنان كاملاً در آن آشكار بود، و اهانت شرم آور و ننگین به قرآن كریم، اقداماتی است كه جبهه استكبار از روی ضعف و استیصال به سراغ آنها رفته است و سردمداران استكبار صراحتاً به قدرت جبهه نظام اسلامی اذعان می‌كنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگرچه این اقدامات موجب استحكام بیشتر جبهه نظام اسلامی می شود اما نباید باعث غفلت، غرور و خواب‌آلودگی شود.
ایشان تنها راه گرفتار نشدن در غفلت را، اصلاح دائمی برشمردند و تأكید كردند: پیش‌نیاز اصلاح جامعه و مردم، اصلاح درون خود است و اگر نخبگان و افراد تأثیرگذار رابطه خود با خداوند را اصلاح كنند، زمینه تأثیرپذیری مردم و جوانان بسیار فراوان است زیرا مردم همواره در مقاطع مختلف به وظیفه خود عمل كرده، و می‌كنند.
رهبر انقلاب اسلامی تقویت روحیه داخلی را از جمله وظایف مهم برای مسئولان و روحانیون دانستند و با اشاره به طرح مكرر موضوع وحدت در جامعه، خاطرنشان كردند: وحدت فقط به معنای صحبت كردن درباره آن نیست بلكه این وحدت باید به صورت عملی در جامعه محقق شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: معنای وحدت این است كه مشتركات را تقویت و در مقابل چشم مردم برجسته كنیم نه اینكه سایه برخی دلخوری‌های شخصی از برخی افراد بر تمام رفتار انسان حاكم شود و به جای طرح مسائل اصلی و مشتركات، موضوعات فرعی و خلاف مصالح كشور را مطرح كند.
ایشان در همین خصوص لزوم شناسایی طراحی‌ها و شیوه‌های دشمن در مقابله با جبهه نظام اسلامی را بسیار مهم دانستند و خاطرنشان كردند: دشمن تمام برنامه‌ریزی‌های خود را بر دو محورِ جدا كردن مردم از نظام، و متزلزل كردن اعتقادات دینی مردم بویژه جوانان متمركز كرده است.
رهبر انقلاب اسلامی، مردم را پشتوانه اصلی نظام اسلامی خواندند و افزودند: بر همین اساس دشمن به دنبال بی‌اعتماد كردن مردم به مسئولان است و تلاش می كند در تبلیغات خود، هر اقدام خوب و مناسب مسئولان را اقدامی ناصحیح و اشتباه و برخلاف مصالح جلوه دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری طراحی‌های مختلف دشمن برای بی‌اعتماد كردن مردم به كارگزاران نظام در طول سی سال گذشته و سیره امام خمینی(ره) در مقابله با این طراحی‌ها، خاطرنشان كردند: امام خمینی (ره) در طول ده سال رهبری خود، با وجود برخی اعتراض‌ها به مسئولان آن زمان، همواره از آنها دفاع و سینه خود را سپر می‌كردند كه البته این موضع‌گیری هم به معنای دفاع از تمام جزئیات اقدامات مسئولان نبود ولی امام خمینی (ره) اصرار داشتند كه به اعتماد مردم به مسئولان خدشه‌ای وارد نشود.
ایشان تأكید كردند: در بیست سال گذشته هم رهبری نظام براساس سیره امام خمینی (ره)، از دولتها حمایت كرده است و باز هم دفاع خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی پیشرفتهای به دست آمده را نتیجه تلاشهای مخلصانه، مؤمنانه و خستگی‌ناپذیر مسئولان دانستند و افزودند: نباید به خاطر یك عملكرد در گوشه‌ای، دولت و سایر قوا را در چشم مردم بی‌اعتبار كرد. مطالبی كه برخی افراد می‌گویند، خلاف حق است و این همان كاری است كه دشمن به دنبال آن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: باید متوجه بود تا با دشمن همصدا نشویم، جدول او را پر نكنیم و صدای دشمن را در داخل بازتاب ندهیم.
ایشان در تبیین تلاشهایی كه برای فاصله انداختن مردم با اعتقادات دینی و احكام و حدود شرعی می‌شود، افزودند: باید در مقابل اینگونه طراحی‌ها و هنجارشكنی‌های دینی و اخلاقی با تدبیر عمل كرد.
رهبر انقلاب اسلامی، كار و تلاش در مسائل اعتقادی و دینی را وظیفه همه مسئولان از جمله دولت دانستند و تأكید كردند: البته در این بخش، وظیفه روحانیت، حوزه‌های علمیه و نخبگان حوزه و دانشگاه بیش از دیگران است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: كار عملیاتی و محتوایی برای تقویت اعتقادات دینی مردم و مقابله با اقدامات سازمان یافته دشمنان، به عهده زبدگان حوزه و دانشگاه است و امروز جای خالی مجموعه وزین علمی و دینی كه هدایت محتوایی را در بخشهای مختلف فرهنگی به عهده داشته باشد، كاملاً مشهود است.
ایشان دستگاههای فرهنگی و هنری را قالب و چارچوب خواندند و خاطرنشان كردند: محتوای این قالبها باید در كمیته‌های مختلف فكری كه در دانشگاه و حوزه تشكیل می شود، تهیه شود تا زمینه محتوایی ساخت یك اثر هنری فاخر دینی بوجود آید زیرا در غیر این صورت، قالبها از محتواهای صحیح خالی خواهند شد و برخی اشكالاتِ تولیداتِ دستگاههای فرهنگی و هنری نیز به همین دلیل است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنان خود به تبیین شرایط داخلی نظام جمهوری اسلامی پرداختند و به موضوع ایستادگی مردم بر ارزشها و اصول اسلامی و انقلابی اشاره كردند و افزودند: در طول سی سال گذشته اقدامات و حملات ساختارشكنانه زیادی برای مقابله با هویت و روح اسلامی و انقلابی نظام انجام شده تا مردم نسبت به اصل انقلاب مسئله‌دار شوند ولی به لطف خداوند این تلاشها به نتیجه نرسیده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: با وجود همه این تلاشها، مردم، و مسئولان مؤمنی كه در میان مجموعه عظیم مردم بودند، ایستادند و انقلاب به پیش رفت.
ایشان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را نمونه‌ای از ایستادگی مردم بر اصول و ارزشهای انقلاب برشمردند و افزودند: مردم در این انتخابات به شعارها و صحبتهایی كه رنگ و بوی غیردینی و غیراسلامی داشت، دل نبستند و به شعارها و برنامه‌هایی رأی دادند كه رنگ و بوی اسلامی و عدالت اجتماعی و ضدتجمل‌گرایی داشت.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: اظهار علاقه و احترام مردم به ما مسئولان، به دلیل علاقه آنها به اسلام است و اگر لحظه‌ای از مسیر اسلام و انقلاب جدا شویم، مردم قطعاً از ما اعلام انزجار خواهند كرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: امروز شعارهای انقلاب اسلامی زنده است و سخنان و اندیشه‌های امام خمینی (ره) سكه رایج است، به گونه‌ای كه حتی كسانی كه قبلاً به مخالفت با امام تظاهر می‌كردند و صراحتاً از دفن انقلاب می‌گفتند، امروز برای جلب نظر مردم، سخنان امام را تكرار می‌كنند و دم از انقلاب می‌زنند.
ایشان فتنه سال 88 را نمونه دیگری از ایستادگی مردم بر اصول و ارزشهای اسلام و انقلاب خواندند و افزودند: در آن فتنه حتی كسانی كه به فردی غیر از فرد منتخب رأی داده بودند، بعد از افتادن نقاب از چهره فتنه‌گران، آنها هم بر سر اصول و ارزشها ایستادند و دیدیم كه در 9 دی و 22 بهمن همه به خیابانها آمدند و مشخص شد كه فتنه‌گران، اقلیتی معدود هستند.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود خاطرنشان كردند: امروز روش مقبول در كشور، روش و راه امام خمینی (ره) و ارزشهای اسلام و انقلاب است و این دستاورد بسیار بزرگی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تبیین شرایط داخلی، به پیشرفتهای شگفت‌آور علمی، فناوری و صنعتی اشاره كردند و افزودند: پشت صحنه این پیشرفتها از اعلام رسانه‌ای آنها، بسیار افتخارآمیزتر و غرورانگیزتر است زیرا این پیشرفتها نتیجه بیدار شدن روحیه خودباوری ملی در دانشمندان جوان كشور است.
ایشان با یادآوری مجدد دیدارهای متعدد خود با قشرهای مختلف دانشگاهی، دانشجویی، كارآفرین و مسئولان در ماه مبارك رمضان، تبلور روحیه اعتمادبه‌نفس ملی را مهمترین ویژگی این دیدارها برشمردند و خاطرنشان كردند: روحیه خودباوری دستاورد بزرگی است كه باید آن را حفظ و تقویت كرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه، این روحیه خودباوری همان روحیه‌ای است كه امام خمینی (ره) به دنبال زنده كردن آن در مردم و جوانان بودند، افزودند: این مسائل، نكات بسیار شیرین و افتخارآمیزی است و كسانی كه دائماً از تلخی‌ها و ضعف‌ها می‌گویند، باید این مسائل را هم ببینند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: موضوع اصلی، موتور پیش برنده كشور است كه  به لطف خداوند، حركت كشور، حركتی رو به جلو و همراه با امید و جهت و هدف صحیح است.
ایشان افزودند: امروز كشور، صحنه كار، تلاش و سازندگی است و كارهای مهمی نیز انجام گرفته كه این موضوع، بسیار ارزشمند است.
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: نتیجه فشارهای دشمن و شرایط سخت در سه دهه گذشته، مقاوم‌تر شدن مردم و مسئولان بوده و دور جدید فشارها نیز قطعاً نتیجه‌ای جز مقاوم‌تر شدن مردم نخواهد داشت.
ایشان این فشارها را محكوم به شكست دانستند و تأكید كردند: علاوه بر وعده الهی مبنی بر یاری و نصرت، یاری كنندگان دین خدا، تجربه مقاطع مختلف انقلاب نیز نشان می‌دهد، این فشارها با ایستادگی مردم، به شكست خواهد انجامید.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه، اكنون جنگ، جنگ اراده‌ها و عزم‌ها است، خاطرنشان كردند: اگر قرار بود نظام اسلامی شكست بخورد، در همان دهه اول كه توانایی و تجربه كشور كمتر از امروز بود، این اتفاق می‌افتاد اما اكنون قدرت و تجربه انقلاب و كشور بسیار افزون‌تر از سالهای اول انقلاب است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روحیه مردم را نیز نسبت به دهه اول انقلاب پرشورتر ارزیابی كردند و افزودند: ایمان و همت نسل جوان كنونی اگر بیشتر از نسل اول انقلاب نباشد، كمتر از آن نسل نیست.
ایشان حضور مردم در صحنه را عامل اصلی پیروزی انقلاب و موفقیتهای نظام در سی سال گذشته دانستند و تأكید كردند: علت حضور مردم در صحنه، وجود امید بوده است بنابراین باید این امید را در مردم زنده نگه داشت و از هرگونه سخن و اقدامی كه باعث بدبینی و بی‌اعتمادی مردم شود، پرهیز كرد.
رهبر انقلاب اسلامی شناخت مسائل اصلی و فرعی را یكی دیگر از نكات مهم در عرصه داخلی دانستند و خاطرنشان كردند: باید با شناخت صحیح مسائل اصلی، موضوعات فرعی را تبدیل به مسائل اصلی نكرد البته این به معنای طرح نشدن مسائل فرعی نیست بلكه این موضوعات نباید تبدیل به مسائل اصلی، و ملاك مخالفت و موافقت شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ملاك، پایبندی بر صراط حق، اسلام، مبانی انقلاب، اهداف امام خمینی(ره)، و مقابله با مستكبران است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه اهمیت مسئله فرهنگ بیشتر از مسائل اقتصادی و سیاسی است، خاطرنشان كردند: اگر فرهنگ یك ملت كه عبارت از درك، برداشت، اعتقادات، باورها و روحیات انسانها در زندگی است، فرهنگ صحیحی باشد، قطعاً در رفتار و عملكرد جامعه متجلی خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در بیان مصادیق مسائل فرهنگی افزودند: مسئولیت پذیری، ایثارگری، وجدان كاری، انضباط، تعاون اجتماعی، سازگاری اجتماعی، پرهیز از اسراف، اصلاح الگوی مصرف، روحیه قناعت، استحكام در تولید داخلی، درستكاری، زنده نگه داشتن اندیشه‌های امام خمینی (ره) و ارزشهای انقلاب اسلامی، تقویت روحیه انسجام اسلامی، عفاف و حجاب، و ساده‌زیستی از جمله مصادیق موضوعات فرهنگی هستند كه رسانه‌ها در این خصوص نقش مهمی دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: البته وظیفه محتوا و مضمون در مسائل فرهنگی به عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است.
در ابتدای این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان با اشاره به نشست دو روزه مجلس خبرگان و موضوعات مطرح شده، این اجلاس را بسیار خوب و موفق ارزیابی كرد.
آیت‌الله یزدی نایب رئیس اول مجلس خبرگان نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از مباحث مطرح شده در اجلاس خبرگان ارائه كرد.