۱۳۸۹/۶/۱۶

جنبش سبز سایبری یا جنبش کلیک




جنبش اعتراضی به دزدیده شدن آرا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی دقیقا در 23 خرداد 1388 همزمان با اعلام نتایج شکل گرفت و نام جنبش سبز به خود گرفت و نمادش هم رنگ سبز شد . جنبش سبز چند مرحله را پشت سر گذاشت و رفته رفته شیوه مبارزه اش تغییر کرد و در نهایت به جنبش کلیک پیوست . جنبش سبز سایبری یا جنبش کلیک بدنبال تاثیر گذاری و تغییر است منتها از مرزهای مجازی خارج نمی شود و حتی شدیدترین مواضع را در قبال حاکمیت از خود نشان می دهد و هنوز به دولت معترض است

جنبش سبز به جنبش کلیک ختم شد .

جنبش اعتراضی به دزدیده شدن آرا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی دقیقا در 23 خرداد 1388 همزمان با اعلام نتایج شکل گرفت و نام جنبش سبز به خود گرفت و نمادش هم رنگ سبز شد . 
در یک هفته این جنبش به اوج خود رسید و در 30 خرداد تجمع روزانه اش از کف خیابان جمع شد و محدود به چند روز خاص مثل 18 تیر - روز قدس - 13 آبان - 16 آذر - ختم منتظری و نهایتا روز عاشورا شد.
ازتجمع عاشورا به بعد تجمع خیابانی از کف خیابان جمع شد و تمامی تلاشهای فراخوانی معترضان برای تجمع بزرگ در خیابان به شکست انجامید . 
نکته مهم در شهر تهران خودجوش بودن تجمعات در هفته اخر خردادماه 88  است که عمده شکل گیری تجمعات نه بر اثر کلیک در اینترنت و تبلیغات ماهواره ای بلکه فراخوان دهن به دهن شهروندان بود .
در بحبوحه انتخابات 88 تعداد کاربران اینترنتی در ایران افزایش یافت و جنبش کلیک همزمان با جنبش سبز رشد کرد . جنبش سبز بعد از خردادماه توانست حضور فیزیکی خود را نشان دهد و با اسکناس نویسی و دیوار نویسی خود را زنده نگه بدارد و چند تجمع بزرگ  بعد از خرداد 88 تشکیل دهد ولی در سال 89 جنبش سبز نتوانست حضور فیزیکی چندانی داشته باشد و محصور در فضای مجازی شد و به کمک جنبش کلیک آمد و به جنبش کلیک پیوست . درسال 89 جنبش کلیک ادامه دهنده جنبش سبز است و هم چنان به جمهوری اسلامی معترض است و احمدی نژاد را رییس جمهور نمی داد و به رهبری موسوی اعتقاد دارد و تمام اخبار مربوط به موسوی و کروبی را کلیک می کند . 
 جنبش کلیک با خامنه ای و اصولگرایان عناد دارد و در پی تحت تاثیر قرار دادن حاکمیت با کلیک کردن است و توانسته است با کلیک کردن جمهوری اسلامی را متوجه خود کند . جنبش کلیک در سال 88 به کمک جنبش سبز آمد ولی در سال 89 جنبش سبز در فرایندی تبدیل به جنبش کلیک شد.
جنبش کلیک در ابتدای سال 89 با پیام نوروزی خامنه ای جبهه گیری کرد و با کلیک کردن پیام موسوی و کروبی نشان داد زنده است و خامنه ای را قبول ندارد . 
دستاورد دیگر جنبش کلیک اعتراض به حکم ولایت و رسالت خامنه ای است  یا بحث یک میلیارد دلاری جنتی  و....
آخرین مورد هم سکته مغزی  جنتی در یک بامداد که موجب شد سخنگوی شورای نگهبان اعلام کند جنتی هنوز زنده است و به خبر مرگش می خندد .
از این دست موارد که منجر شده است جمهوری اسلامی ازخود در برابر سبز سایبری (جنبش کلیک ) واکنش نشان دهد  فراوان است
این رویه ادامه یافت و هر دفعه در برابر موضع اصولگرایان و حاکمیت واکنش نشان داده است  و در برخی موارد توانسته است حاکمیت را مجبور به پاسخگویی کند .
بارها به سخنان خامنهای - احمدی نژاد -احمد خاتمی - مصباح یزدی - صدیقی و دیگر سران مذهبی و سیاسی و نظامی واکنش نشان داده است 
خواسته های جنبش کیلک هم به تعداد کسانی است که کلیک می کنند و هر کلیک هم یعنی جنبش زنده است و ابزارش موسی است به کامپیوتر  متصل است 
آینده جنبش کلیک هم روشن است تا زمانیکه لنگر کشتی برروی کابل اینترنت سقوط نکند جنبش کلیک به راه خود ادامه می دهد و منتظر فرصت غیر منتظره ای است که به حالت فیزیکی درآید . 
باید منتظر بود تا فرصت غیرمنتظره کی بوجود می آید


ارسال شده به خودنویس