۱۳۸۹/۵/۱۴

دعوت از ملت ایران به روزه سیاسی از شنبه 16 مرداد 89 به درخواست جبهه مشارکت اسلامی



جبهه مشارکت ایران اسلامی در بیانیه ای از ملت شریف وآزاده ایران دعوت کرد  برای همراهی وهمبستگی با زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذا بسر می برند و خانواده های انها دست به روزه سیاسی بزنند. در ابتدای این بیانیه با اشاره به  غصب آرا دهمین دوره ریاست جمهوری و حوادث ان اعلام شده است :دعوت می كنیم روز شنبه 16/5/89 را به نشانه همراهی و همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان بند 350 اوین و خانواده های نگران آنها كه به همراه عزیزانشان در اعتصاب غذا بسر می برند، روزه سیاسی بگیرند.باشد تا این اقدام بر همبستگی عمومی ملت افزوده و پیوند دلهای آنها را به یكدیگر بیش از پیش كند.
دو روز فرصت خوبی است تا دراین خصوص اطلاع رسانی صورت بگیرد و از مردم خواست اعتصاب را از شنبه اغاز کنند و ضمن حمایت از زندانیان سیاسی  و خانواده های انها راه را برای اعتصاب سراسری باز کنیم   .
  باید از فرصتهایی که بوجود می اورند استفاده کرد و اگر تجمع و اعتصابی حتی به اسم روزه سیاسی ترتیب می دهند استفاده کرد .
از یک طرف موسوی به جای اینکه دعوت به اعتصاب عمومی کند تا حداقل خواسته ها که ازادی زندانیان سیاسی محقق شود . از این کار امتناع می کند و خودش را رهبر نمی داند و از طرفی از زندانیانی بدنبال شرایط بهتری در زندان هستند می خواهد دست از اعتصاب بردارند .
کاربران هم که نفوذ ندارند تا دیگران را تحت تاثیر قرار بدهند و تجمع و اعتصاب شکل بگیره و منتظرند که بیانیه و دعوتنامه رسمی صادر بشود که شاید حرکتی بوجود بیاد.
اگر بیانیه جبهه مشارکت اسلامی از دعوت مردم به روزه سیاسی از روز شنبه قراره به اعتصاب برسه باید ازش استقبال کرد .








متن بیانیه و دعوت به همراهی جبهه مشارکت به نقل  پایگاه اطلاع رسانی نوروز :

ملت شریف و آزاده ایران
بدنبال غصب آراء شما در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و وارونه اعلام كردن نتیجه انتخابات و اعتراض شما ملت كه با راهپیمایی بزرگ در 25 خرداد سال گذشته و نمایش جمعیت چند ملیونی خود در تهران نادرستی نتیجه اعلام شده را به نحوی غیر قابل انكار گواهی كرده و با مسالمت آمیز ترین شكل افشا كردید، كودتاگران به خشم آمده و علاوه بر سركوب تجمعات خیابانی عده ای از بهترین فرزندان شما را به زندان انداخته و بدترین رفتارها را با آنها انجام داده اند .جدای از فاجعه كهریزك كه كوس رسوایی آن به بركت خون شهدای گرانقدر آن فاجعه، علی رغم فضای بسته رسانه ای به گوش همگان رسید، اخبار متواتر دیگری از بد رفتاری در زندانها به بیرون رسیده و زندانیانی كه به هر روی پس از تحمل دوره های انفرادی طولانی مدت اكنون فرصت آن را یافته اند تا از آنچه به آنها رفته است حدیثی باز گویند حكایت از آن دارد كه فاجعه فقط منحصر به كهریزك نبوده است و در زندان اوین و در جایی كه دادستان، قاضی و قضاوت ریشخند بازجویان كج اندیش و بی معیار گردیده اند نیز رفتارهای فاجعه آمیز بسیاری با زندانیان شده و می شود كه نمونه های اخیر آن حكایت آقایان عبدالرضا تاجیك و حمزه كرمی و خبر آقای ابطحی از برگزاری جلسات تمرین برای اعترافات پخش شده در جریان دادگاههای نمایشی و تلویزیونی در سال گذشته است.

اینك پس از گذشت یك سال عده ای از فرزندان ملت همچنان در زندانها اسیرند و با آنان بد رفتاری شده و حقوق اولیه شان نادیده گرفته می شود. اعتصاب غذای عده ای از این زندانیان بند 350 زندان اوین كه به علت بد رفتاری زندانبانان و انتقال مجدد آنان به سلولهای انفرادی صورت گرفته و قطع ملاقاتها و حتی ارتباط تلفنی آنان با خانواده هایشان موجب نگرانی شدید خانواده ها در مورد سلامتی و سرنوشت عزیزانشان گردیده است، ما را بر آن می دارد كه اگر چه نمی توانیم رنج و نگرانی آنها را برطرف كنیم و كاری برایشان انجام دهیم حداقل با ابراز همدردی از آلام آنها بكاهیم و دل آنها را با همراهی خویش قدری آرام كنیم .

به همین منظور از همه آنان كه با حضور در راهپیمایی 25 خرداد سال گذشته همبستگی خود را در اعتراض به كودتای انتخاباتی اعلام كرده و پایه گذار این حركت شدند و نیز آنان كه دلشان با این حركت همراه بوده و یا همراه شده است دعوت می كنیم روز شنبه 16/5/89 را به نشانه همراهی و همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان بند 350 اوین و خانواده های نگران آنها كه به همراه عزیزانشان در اعتصاب غذا بسر می برند، روزه سیاسی بگیرند.باشد تا این اقدام بر همبستگی عمومی ملت افزوده و پیوند دلهای آنها را به یكدیگر بیش از پیش كند .

روزه سیاسی هر یك از شما حتی اگر توسط دیگران دانسته نشود گواهی است درونی بر پیوندتان با خواست های ملت بزرگ ایران و كسانی كه به نمایندگی از شما رنج زندان را متحمل می شوند و نیز خانواده هایی كه شب و روزشان با نگرانی برای حال و روز فرزندانشان سپری می شود .

خداوند به همه نیك اندیشان و خیر خواهان كشور و ملت جزای خیر دهد.
جبهه مشاركت ایران اسلامی

لازم به ذکر است به دنبال اعتصاب زندانیان سیاسی در اوین و پیوستن خانواده های این زندانیان به آنها در مقابل اداره کل زندان ها، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت مادران و برخی از اعضای خانواده این زندانیان کردند که با مقاومت سایر خانواده ها روبه رو شد.

گزارش جرس حاکی است، نیروهای امنیتی طی تماس های تلفنی با خانواده های اعتصاب کنندگان، آنها را از مصاحبه با رسانه ها منع کرده و تهدید کرده اند در صورتی که کلمه ای در مورد وضعیت زندانیان به رسانه ها بگویند در اولین فرصت نسبت به بازداشت آنها اقدام خواهد شد.