۱۳۸۹/۵/۱۳

آماده‌باش کامل در فرودگاه‌های نظامی و تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران




زمزمه حمله نظامی امریکا و اسراییل به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران تبدیل به تیتر خبرها شده است .
در همین حال نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از چند روز گذشته در آماده باش کامل قرار دارند . مناطق و پایگاهای هوایی قوای نظامی جمهوری اسلامی که شامل جنگنده های شکاری هستند در حال جابجایی و رزمایش هستند . همچنین تعداد قبضه های ضد هوایی و پدافندی در اطراف فرودگاهها و تاسیسات هسته ای افزوده شده است  . در برخی از پادگان ها مرخصی سربازان وظیفه نیروی هوایی لغو شده است .
شایان ذکر است که سیستم رادار جمهوری اسلامی ایران قدیمی و متعلق به سی سال پیش است و خرید اس -300 روسی هم بارها به تعویق افتاده است.
جنگنده های قوای نظامی جمهوری اسلامی هم توان رویاروی با نیروی هوایی اسراییل و امریکا را ندارند . عمده ناوگان جنگنده های سپاه و ارتش همان ناوگان ارتش شاهنشاهی هستند که از تکنولوژی روز بدور هستند و با کمبود قطعات یدکی زمینگیر شده اند . بر خلاف توسعه زرادخانه موشکی جمهوری اسلامی ناوگان هوایی جمهوری اسلامی بسیار عقب مانده است و عملا توان درگیری با جنگنده های ارتش اسراییل و امریکا را ندارند .
به احتمال زیاد حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی از مسیر اردن - عراق صورت می گیرید و اخیرا از مسیر عربستان نیز در رسانه ها صحبت شده است . ولی با توجه به پراکندگی نیروهیا امریکایی و تحرکات زیاد این نیروها در کشورههای خلیج فارس افغانستان و عراق  مسیر حمله امریکا به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی مشخص نیست .


اسراییل در زمان جنگ ایران وعراق توانست کوره اتمی عراق از طریق بمباران  نابود کند و دوسال پیش هم با کمترین درگیری توانست تاسیسات هسته ای کشور سوریه را منهدم کند

منتشرشده در خودنویس