۱۳۸۹/۳/۱۴

ایا سید روح الله موسوی خمینی ایرانی الا اصل است ؟


ایا سید روح الله  موسوی خمینی  ایرانی الا اصل است   ؟
بحث سر اینکه روح الله خمینی هندی بوده است یا نه همچنان مطرح است .  وهنوز این سوال مطرح است که جد سید روح الله خمینی کیست و ایا اصالتا  سید روح الله خمینی ایرانی است  
در کتاب وارثان ملک کیان امده است که : که حتی پدر ومادر سید روح الله خمینی هندی بوده اند و انگلیسی ها برای پیشبرد اهدافشان پدر ومادر سید روح الله را که جز اشرار وچاقو کشان  هند بودند به ایران می اورند و حتی خاطراتی از برادر سید روح الله  را نقل می کند  ومرتضی(هندی) پسندیده  جزییاتی از زندگی در هند و ورودشان از هند  به ایران را بیان کرده است .
در چند کتاب و سایت دیگر هم در هندی بودن سید روح الله  خمینی مطالبی جمع اوری شده است و بیشتر به  متنی که عماد الدین باقی تهیه کرده است و خاطرات مرتضی هندی پسندیده برادر سید روح الله خمینی اشاره شده است . که چند موردش دراین ادرسها می توانید ببینید.
 و....
اینک به بررسی  شجره نامه سید روح الله خمینی در کتاب معروف(( بررسی و تحلیلی از : نهضت امام خمینی )) تالیف سید حمید روحانی که تاکنون دهها بار در جمهوری اسلامی  چاپ شده است  پرداخته می شود که مورد تایید دفتر نشر اثار امام خمینی است .
در چاپ اول و دوم کتاب بررسی و تحلیلی از : نهضت امام خمینی از دفتر  انتشارات  اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چاپ سال 1361  در صفحه 20  امده است :
"پدر امام خمینی ایت الله شهید مرحوم سید مصطفی موسوی خمینی فرزند علامه جلیل قدر مرحوم سید احمد موسوی (هندی ) است که از خاندان جلیل مرحوم میر حامد حسین هندی صاحب عبقات الانوار می باشد ."
جالبه که سید احمد هندی موسوی پدر بزرگ سید روح الله خمینی از لنکهور هند به " نجف هجرت کرده است و بنا به درخواست یوسف خان کمره ای برای ارشاد و پیشوایی اهالی خمین به خمین میاید و با دختر یوسف خان ازدواج میکند "
چیزی که دراین کتاب امده است مادربزرگ سید روح الله خمینی ایرانی است و پدر بزرگش هندی است ونام پسرشان را سید مصطفی ( پدر سید روح الله خمینی ) می گذارند و سید مصطفی که از پدری هندی ومادری ایرانی زاده شده است نیز در نوجوانی" به نجف وسامرا می رود و مشغول تحصیل می شود و پس از یازگشت از نجف پیشوای اهالی خمین می شود و درتاریخ ذیحجه 1320 قمری در سن 47 سالگی بدست اشرار کشته می شود و جنازه اش را به نجف" بر می گردد وچال می شود.
جالب است که پدر سید روح الله خمینی که از پدر هندی زاده شده است" با بانو هاجر دختر ایت الله میرزا احمد از عملا کربلا ازدواج میکند" و به ایران تشریف می اوردند و پیشوای اهالی خمین می شود
در این کتاب که مورد تایید دفتر نشر اثار امام خمینی است هم به ریشه هندی سید روح الله موسوی خمینی صراحتا اشاره شده  است .
سند دیگری که نشان دهنده  وابستگی  سید روح الله به هند است در نامه ای است که  بعد از فوت ایت الله حکیم  در هند در بخش لنکهور سید علی عبقائی (عمو زاده سید روح الله خمینی) به همراه چند تن از اقوام روح الله اعلان کردند که شیعیان هند که ساکن در لنکهور هستند اعلام میکنند "حضرت ایت الله خمینی مدظله الانوار اعلم  هستند و شیعیان هندوستان از ایشان تقلید میکنند ."
منتشر شده در  روزنامه ایران ازاد – شماره 73 –سال نهم – مهرماه 1351
بحث مرجعیت و حواشی سر مرجع شدن خمینی در نوشته  دیگری منتشر می شود که علت مرجع اعلام شدن سید روح الله خمینی سر بلوای 1342 بود که برای اعدام نشدن سید روح الله خمینی را مرجع اعلام می کنند وتبعیدی می شود.
نکته خیلی جالب که در قانون اساسی جمهوری اسلامی درباره ویژگی رهبر (ولی فقیه مطلقه) اشاره ای به ایرانی الاصل بودن نشده است و از شرایط انتخاب برای رهبر به این مسئله توجهی نشده است ولی درباره شرایط انتخاب رییس جمهور صراحتا به ایرانی الاصل بودن اشاره شده است و در فصل هشتم که فصل رهبری در ق.ا.ج.ا است وشامل  6 اصل است و از اصل 107 تا اصل 113 را شامل می شود به ایرانی بودن رهبر اشاره نشده است وبدین معنی است که رهبر یا ولی فقیه مطلقه می تواند درصورت انتخاب مجلس خبرگان رهبری ایرانی هم نباشد و تنها باید اخوند باشد.
ولی دراصل 115 امده است (( رییس جمهور باید ایرانی الاصل  تابع ایران و... و مومن ومعتقد به مبانی جمهوری اسلامی  ومذهب رسمی کشور باشد ))
سید روح الله خمینی که اصالتا ایرانی نیست می توانست رهبر شود ولی رییس جمهور نمی توانست بشود .
هر اخوندی  درسراسر کره زمین در صورتیکه صلاحیت و اعلم تر از دیگران باشد  می تواند ولی فقیه درایران شود مانند پاپ در واتیکان است  که  هر کاردینال و اسقفی  از هر کشوری می تواند به مقام پاپی در واتیکان  برسد .