۱۳۸۹/۵/۲۹

سیرک نمازجمعه تهران به مورخه 29 مرداد 89




در ابتدای سیرک این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد دلقک سردار رفته احمد وحیدی وزیر جنگ و تجاوز رژیم اخوندی با بیان اینکه موشک زمین به زمینی به اسم مسخره قیام یک را با موفقیت ازمایش کرده است و کاملا بومی است و در ادامه  دلقک اخوند صدیقی از رمیده شدگان خواست به اغوش گرم نظام  برگردند و درمورد تحریم گفت : مگر نمي‌خواهيد تحريم به شما صدمه نزند پيامبر نسخه داده است و گفته هر وقت فشار به شما آمد صدقه بدهيد و سراغ فقرا و مستمندان برويد خدا ما را كمك مي‌كند.


 اظهارات  مضحک سردار رفته وحیدی  در مورد موشک قیام در پرده اول سیرک


در حالیکه تحریمها بر علیه جمهوری اسلامی افزایش یافته است . وزیر دفاع جمهوری اسلامی در نماز جمعه امروز تهران مدعی شد موشک جدیدی از نوع زمین به زمین به نام قیام یک را با موفقیت ازمایش کرده است
سردار وحيدي در بخشي از سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اعلام اين خبر افزود: اين موشك كه يك كلاس جديد است با ويژگي‌هاي فني جديد وارد ميدان شده است، موشكي است كه بالك ندارد و جزو معدود موشك‌هاي صاحب اين توانمندي است، اين نداشتن بالك مي‌تواند قدرت تاكتيكي زيادي بدهد و قدرت اصابت موشك به خود را كاهش مي‌دهد اين توان جديدي در نيروهاي مسلح است.
 به نقل از خبرگزاری رادیو زمانه سردار احمد وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران، اعلام کرد که ايران آزمايش موشک جديدی به نام «قيام ۱» را با موفقيت‌ به انجام رسانده است
سردار وحيدی افزود: «نداشتن بالک می‌تواند قدرت تاکتيکی زيادی به اين موشک بدهد و احتمال اصابت موشک‌های ديگر به آن را کاهش می‌دهد و اين توان جديدی در نيروهای مسلح است.» ايران در سال‌های اخير چندين موشک جديد را توليد و آزمايش کرده است؛ از جمله در سال ۱۳۸۵ موشک زير دريايی «فجر ۳» که «رادارگريز» است؛ آزمايش‌های موشک شهاب ۳، اولين موشک بالستيک ميان‌برد ايران، از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۷؛ در سال ۱۳۸۷ موشک ميان‌برد «سجيل»، که در آن از سوخت جامد مرکب استفاده می‌شود
همچنین به نقل از خبر گزاری newstrackindia سردار رفته وحیدی بیان داشت :

کلمات "یا مهدی" در کنار موشک نوشته شده بود ، امام مهدی ، یکی از 12 امامان شیعه اسلام ، که در کودکی  ناپدید شد و جمهوری اسلامی وفادار به یک روز را برای رستگاری بشر به رهبری امام زمان  است.


به گزارش خبرگزاری ایسنا  سردار وحيدی در سخنرانی پيش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: ‌«اين موشک از کلاس جديد موشک‌های ايرانی است که دارای ويژگی‌های فنی جديد و قدرت تاکتيکی منحصر به‌فرد است سردار وحيدي در بخشي از سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اعلام اين خبر افزود: اين موشك كه يك كلاس جديد است با ويژگي‌هاي فني جديد وارد ميدان شده است، موشكي است كه بالك ندارد و جزو معدود موشك‌هاي صاحب اين توانمندي است، اين نداشتن بالك مي‌تواند قدرت تاكتيكي زيادي بدهد و قدرت اصابت موشك به خود را كاهش مي‌دهد اين توان جديدي در نيروهاي مسلح است
وي تاكيد كرد: صنعت دفاعي امروز نماد آن است كه جمهوري اسلامي به عهد خود با شهيدان استوار مانده و خط روشن شهيدان را دنبال كرده است، آن خط حضرت امام را كه فرمودند مغزها را به كار اندازيد هر چه مي‌خواهيد بسازيد خدا با شماست، امروز هم صنعت دفاعي ما نشان مي‌دهد كه جمهوري اسلامي در همان خط به جلو مي‌رود، صنعت دفاعي نماد اين است كه مردم اين كشور و سربازان شما و فرزندان شما به آنچه بخواهند مي‌توانند برسند، وقتي در اين صنعت كه پيچيده‌ترين و بالاترين تكنولوژي است به خودكفايي مي‌رسيم يعني در همه حوزه‌ها مي‌توانيم و اين يعني همان شعار درستي كه انقلاب از ابتدا مطرح كرد و آن استقلال همه جانبه بود. اين اثبات اين است كه ما مي‌توانيم ما نيازي به ديگران نداريم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن تشریح ویژگی این موشک گفت: موشک قیام 1 نسل جدیدی از موشک های زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران با سوخت مایع است که به صورت کاملا بومی طراحی و ساخته شده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه موشک قیام 1 به شکلی طراحی شده که امکان رهگیری آن توسط سامانه های ضد موشکی دشمن به شدت کاهش یافته، اضافه نمود: حذف بالکها در این موشک موجب کاهش ابعاد و در نتیجه افزایش چابکی آن شده است
در مشروح این سیرک اخوند وقیح صدیقی بیان داشت :  رميده‌ها را برگردانيم

 دلقک معظم كاظم صديقي در بخشي از خطبه‌هاي سیرک نماز  جمعه تهران با اشاره به بيانات  عقب مانده اخير مقام معظم خ.ر  گفت: مقام معظم رهبري كشتيبان كشتي انقلاب و خلف صالح آن عارف بزرگ رمضان را يك سفره گسترده و يك برنامه سياسي عبادي معرفي كردند، چه برنامه‌اي سياسي و اجتماعي مهمتر از روزه‌اي است كه خداوند منان يك ماه تمام جهان است را همرنگ و همراه مي‌كند با يك برنامه همه را به سوي خود حركت مي‌دهد و گناهان را كاهش مي‌دهد، خلاف‌ها پايين مي‌آيد، كدام برنامه سياسي و اجتماعي و تربيتي و رواني براي سامان دادن و منسجم كردن و جهت دادن به حركت جامعه توانسته مثل اين برنامه باشد.

وي افزود: عقبه‌اي در كار داريم براي نجات از مشكلاتي كه بعد از مرگ هست. آنجا عملمان را نشان مي‌دهند. تا وقتي دير نشده خود را درست كنيم و پاك كنيم حق الناس را ادا كنيم مشكلات را خودمان برطرف كنيم.

وي گفت: حضرت آقا به دعاي مكارم الاخلاق امام چهارم اشاره كردند و نكاتي براي اصلاح خود و جامعه متذكر شدند كه از جمله آن‌ها تسلط بر خشم است، عصبانيت كليد تمام بدبختي‌ها و خوي درندگي است ماه رمضان ماه غلبه بر شهوت و غضب است، اگر اين دو نيرو در مسير درست بود ما را آباد مي‌كند و الا ما را به خاك سياه مي‌نشاند.

وي يادآور شد: سياسيون بايد خود را پايين بكشند و خود را بزرگ نبينند عصبانيت خود را به جامعه تسري ندهند و سعادت جامعه را تباه نكنند.

صديقي با تاكيد بر «وحدت و همدلي» گفت: مساله دوم مساله نبود همدلي در ميان قشري از جامعه ماست. نياز بشر به اين است كه مثل يك خانواده باشند به خصوص ما بايد اين طور باشيم. طبق روايت پيامبر ما پدرمان رسول الله و اميرالمومنين است ما فرزندان آنها هستيم ما مال يك خانه و يك سفره هستيم بايد اين كينه‌ها و حقدها را از دل بيرون كنيم و الفت ايجاد كنيم. وقتي خدا بخواهد جامعه‌اي را چوب بزند آنها را گروه گروه مي‌كند، جوانان ما را مي‌دزدند ديوارها و فاصله‌ها ايجاد مي‌كنند. وحدت جزو نعمت‌هاي بزرگ خداست و فقط هم به دست خداست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاكيد كرد: در اين ماه خدا هم دل‌ها را به همديگر متحد مي‌كند، كمك كنيم رميده‌ها را برگردانيم سراغ آن‌ها كه با ما نبودند برويم ببينيم مشكل و دردشان كجاست با ديدي كه به پيامبر به جامعه نگاه مي‌كرد نگاه كنيم. اگر ما نتوانيم همديگر را تحمل كنيم آن وقت مسيحيان و يهوديان ما را تحمل كنند؟ جذب حداكثري خيلي مهم است تا جايي كه مي‌شود.

وي تصريح كرد: به اين سياسيوني كه بيخود خود را از مردم جدا كردند و از زير پرچم وحدت جدا كرده‌اند بگويم شما ضرر كرديد، آمريكا براي شما بهتر از جمهوري اسلامي نيست، آمريكا هم شما را تحمل نخواهد كرد، شما براي او مثل يك پل هستيد. بياييد ملت شما را قبول مي‌كند و سعه‌ صدر نظام هم زياد است. بايد روي جذب حداكثري كار شود و كارگروه‌هايي اين مشكلات را حل كنند. چرا خودي را دشمن تلقي كنيم؟

صديقي در ادامه درباره تقابل نظام جمهوري اسلامي با استكبار جهاني تصريح كرد: تضاد استكبار با ما ماهوي است و تاكتيكي نيست. از روزي كه انقلاب اسلامي به رهبري يك ولي خدا موجوديت خود را اعلام كرده است نظام استكباري عالم در مقام نفي اسلاميت آن است. آنها مي‌دانند با ايجاد نظام اسلامي ما عدالت و ايمان به صحنه مي‌آيد خدا جلوه مي‌كند اسارت‌ها از بين مي‌رود و آزادي بشر مطرح مي‌شود به همين دليل با ما مقابله مي‌كنند.

وي گفت: ما اسراييل را يك هويت جعلي مي‌دانيم استكبار آمريكا تا وقتي مستكبر است با ما تضاد ماهوي دارد و مي‌بينيم. البته عقلانيت شجاعانه را همواره رعايت مي‌كنيم، دين ما دين انعطاف و تعقل است در عين حال ما تربيت شدگان مكتب شجاعت هستيم. مذاكره در جاي خود درست است، اما مذاكره با كسي كه مي‌خواهد خود را به ما تحميل كند درست نيست. رابطه‌ آمريكا با ما رابطه گرگ و ميش است تا وقتي مي‌خواهد ما را بخورد چه رابطه‌اي؟ اگر از نردبان پوسيده استكباري پايين بيايد مي‌توان مذاكره كرد.

وي با انتقاد از برخي ادعاهاي دروغين همراهي با امام زمان گفت: كسي دم از امام زمان بزند اما فقاهت و مرجعيت و رهبري كه مرجع جهاني است را قبول نكند و براي خود دار و دسته درست كند، اين كجاي كار از امام زمان خبر دارد و از كجا امام زمان را شناخته است، امام زمان او غير از آن است كه خدا براي نجات برقرار كرده است. در خط او حركت كردن كار مي‌كند نه دم زدن از وجود او.

خطيب جمعه امروز تهران درباره سيل پاكستان گفت: پيامبر سپرده‌اند كه به فكر فقرا و مسكينان باشيم. سيل خانمان براندازي بوده است، 6 ميليون آواره بوده است گروه‌هاي زيادي از شيعيان و غيرشيعيان همه چيز خود را از دست داده‌اند به كشورهاي اسلامي و سازمان‌هاي بين المللي و آحاد مردم عزيز اين كشور توصيه مي‌كنم از اين فرصت استفاده كنند و در حد امكان به داد سيل زدگان برسيم.

به گزارش ايسنا صديقي همچنين در خطبه‌ اول نماز جمعه با نقل روايتي از اميرالمومنين علي (ع) گفت: بندگان خدا بدانيد كه اهل تقوا هم دنيا دارند و هم آخرت. خدا اين قول‌ها را به آن‌ها داده است، در پايان اين جملات نوراني اميرالمومنين يك مطلب عرفاني را دارند و مي‌فرمايند اهل تقوا مي‌دانند كه در آخرت در پناه و سايه خدا هستند. تقوا پناه خداست و عزت دنيا و آخرت است.

وي در ادامه با اشاره به ماه ميهماني خدا گفت: از اسرار ماه رمضان و روزه چند نكته‌اي را به اذن خدا و عنايت ولي خدا مي‌گويم. اسراري كه براي روزه مي‌شود استنباط كرد و بزرگان دين ما با سير و سلوكي كه داشتند برايشان مكشوف شده است و يافته‌هاي خود را به قلم آورده‌اند يكي اين‌كه روزه ربع ايمان است. زيرا كه در حديث نبوي آمده است روزه نصف صبر است و صبر راس و حقيقت ايمان است. انسان‌هايي كه در زندگي مقاومت و استقامت ندارند و قدرت اراده‌شان در برابر فشار نفس و شهوات ضعيف است اينها ايمانشان نمي‌تواند ايمان باشد، اگر ايمان ضعيفي هم داشته باشند قدرت نگهداري‌اش را ندارند، لذا از دست مي‌دهند. صبر حقيقت و راس دين است و نصف صبر در روزه است. در حديثي ديگر از پيامبر آمده است كه صبر نصف ايمان است، اگر روزه نصف صبر و صبر نصف ايمان است پس روزه يك چهارم ايمان انسان را تامين مي‌كند.

وي افزود: مساله دوم اين است كه عبادت‌ها معمولا علني و سري دارد ظاهر و باطني دارد در ميان عبادت‌ها دو عبادت است كه ظاهر ندارد و حقيقتش همان سر است. يكي عشق و محبت و دلدادگي به خداست سري كه خدا با دوستان خود دارد احدي از آن سر با خبر نيست.

صديقي تصريح كرد: در جمع شما در اين روز جمعه ماه مبارك رمضان چه مي‌دانم چه كساني در اين صفوف دلي با مولايشان امام زمان دارند و له له مي‌زنند و دنبال نوازش و عنايت هستند. عبادت دوم روزه است. روزه ظاهر ندارد نماز تكبيرالاحرام و ساير اعمال را دارد اما خود روزه سر است سري كه جز آن چيزي نيست. بنابراين قدر اين را بدانيد و اهل سر باشيد و بياييد اين سر را ادامه دهيم.

وي يادآور شد: مطلب ديگري كه در اسرار روزه مي‌توان گفت اين است كه روزه را در روايات ما از اركان دين به حساب آورده‌اند، ركن آن است كه اگر نباشد آن بنا نيست، اسلام يك بنا است يك خيمه است يك قصر است يك سنگر است يك دژ است اين دژ و بنا و خيمه به ستون‌هايي استوار است زيربناهايي دارد و بر 5 پايه بنا شده است. نماز و زكات و حج و روزه و ولايت. بنابراين روزه با عبادت‌هاي ديگر فرق دارد اساس است. اگر روزه در امت اسلامي نبود دين نبود. اين روزه موجب بقاي دين ماست و جزو دژهاست. دين را نگه مي‌دارد. كساني كه روزه ندارند دين فردي‌شان زائل مي‌شود كسي كه مي‌تواند روزه بگيرد و نمي‌گيرد دينش بقا ندارد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: روزه موجب استجابت دعاست، همين نسخه را قرآن داده كه اگر نازله‌اي و مصيبت و فاجعه‌اي شما را تهديد مي‌كند شما دو پناهگاه داريد به اين دو پناه ببريد. در موشك‌باران‌ها مي‌گفتند وضعيت قرمز است به پناهگاه برويد. كساني كه از موشك‌هاي شيطان و آتش توپخانه نفس در امان نيستند به اين دو پناهگاه پناه ببرند. روزه يك معجوني است كه اگر كسي اين را مصرف كند امكان ندارد همه دين گيرش نيايد.

وي گفت: اهل بيت براي رهايي از بيماري حسن و حسين به روزه پناهنده شدند نذر كرده بودند حسن و حسينشان از بيماري نجات بيابند و سه روز روزه بگيرند. آيت‌الله فشاركي براي مقابله با وبا سه روز حكم روزه داد و همراه كرد با زيارت عاشورا خدا آن را دفع كرد.

صديقي با بيان اين‌كه «تمام گرفتاري‌ها را با روزه حل كنيد » گفت: روزه پناهگاه و نسخه و دواي تمام دردهاست و قرآن مقيد به هيچ دردي نكرده است. ماه رمضان مهمترين برجستگي‌اش نزول قرآن است. ولي قرآن براي ظالم و منحرف و كافر و مشرك و دل‌هاي خبيث ثمر نمي‌دهد. اگر انسان ايمان داشته باشد اين نسخه الهي دردهاي او را درمان مي‌كند. با كدامين اكسير اين نفس و جان و دل را از آلودگي‌ها پاك كنيم جز روزه؟ چيزي كه همچون چشمه‌اي جريان بيابد و گناهان را پاك كند و همچون شعله آتشي مشتعل شود و ريشه‌ خباثت‌ها را بسوزاند و انسان را رقيق القلب مي‌كند گرسنگي و احساس ضعف و ناتواني در پيشگاه پروردگار است.

وي در ادامه گفت: آقاي ما و امام زمان ما در شب قدر بار عام مي‌دهند قلم مباركشان نسبت به كارنامه‌ سال پيش ما جريان پيدا مي‌كند، اميدواريم ارفاق كنند و سرنوشت ما را هم رقم ‌زنند. اين كه قرآن مي‌گويد در شب قدر همه‌ ملائكه و روح فرود مي‌آيند آنها در قلب مبارك ولي الله است. درك شب قدر، يعني درك مقام انسان كامل و دسترسي به دامن رحمت واسعه خدا كه جلوه‌اش حضرت حجت، صاحب اين انقلاب و كشور و خون‌هاي پاك و دل‌هاي پاك و جوانان عاشق پيشه است. امام زمان دارند پرونده‌ها را آماده مي‌كنند كه نمره بدهند و بر اساس آنچه هستيم آينده ما را رقم بزنند. خداوند از سر لطف ما را سر ضيافت رمضان قرار داده تا در وجود انسان كامل هضم شويم و بوي او را پيدا كنيم.

وي همچنين گفت: امام رضا فرمودند خدا روزه را واجب كرد تا بين اغنيا و فقرا مساواتي پيش بيايد غني خبر از فقير و زاغه نشينان ندارد خدا به اين اغنيا با واجب كردن روزه لطف كرد تا حال فقرا و گرسنگان را درك كند و با رقت ناشي از گرسنگي، بي‌رحمي‌ها و قساوت‌ها و گران‌فروشي‌ها از بين برود.

صديقي با تاكيد بر مقابله با تحريم‌ها گفت: مگر نمي‌خواهيد تحريم به شما صدمه نزند پيامبر نسخه داده است و گفته هر وقت فشار به شما آمد صدقه بدهيد و سراغ فقرا و مستمندان برويد خدا ما را كمك مي‌كند.

وي همچنين به ذكر مصيبت رحلت حضرت خديجه پرداخت.