۱۳۸۹/۱۰/۶

ده‌نمکی: فیلم اخراجی‌ها را برای بسیجیان ساختم و به کسانی که بسیجی نیستند توصیه می‌کنم فیلم اخراجی تماشا نکنند


مسعود ده نمکی کارگردان مجموعه فیلمهای اخراجی پیشنهاد مصاحبه با کیهان  را پذیرفت و به پرسشهای کیهان پیرامون زندگی و دل مشغولی هایش و نقشش در دوران جنگ و  رویداد 18 تیر و اینکه چگونه فیلم ساز ارزشی شده است پاسخ داد و در اخر توصیه ای هم برای تماشا فیلم اخراجی کرد.

مصاحبه اختصاصی کیهان قهوه ای با  مسعود ده نمکی درباره آخرین اخراجی 






+ : اولین سوال را اجازه بدهید در مورد سوابق گذشته شما بپرسم  لطفا بخش پنهان مانده از فعالیتهای امر به المعروف و نهی از المنکرتان را بعد از جنگ تحمیلی مقدس شده بیان کنید ؟ 

__: والله سوال خوبی مطرح کردید  برای تنویر افکار عمومی داخل مستضعف  و خارج از کشور نشین مرفه باید بگویم که بنده در اواخر دوره جنگ تحمیلی مقدس شده  در جبهه های حق امام خمینی بر علیه باطل صدام حسین در خطوط مختلف جبهه حضور داشتم و متاسفانه توفیق نداشتم در خط مقدم باشم و شربت شهادت را بنوشم و الانه در بنیاد جانبازان سپاه پرونده ایثارگری و 2 درصد جانبازی دارم و عنایت الله بر من شامل شد و جانباز هستم . بنده مفتخر هستم که عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستم . بعد از تمام شدن جنگ تحمیلی مقدس شده  برادران سپاهی پیشنهاد دادند که در عرصه  دیگری از جنگ نرم مشغول باشم و در کمپین مبارزه با بدپوششی سپاه به ارشاد بازمانده های جنگ تحمیلی مقدس شده مشغول شدم و توانستم ادای دینی به شهدا کنم . در دانشگاهها حضور فعالی داشته باشم و دو تا روزنامه شلمچه و جبهه را مدیریت کنم . جو آن موقع اینجوری بود که یا باید تیغ می کشیدی یا اسپری می زدی و یا اینکه در دستگاه اشرافیت هاشمی و خاتمی  زر و مال  می اندوختی . ماهم رفتیم پی امورات معنوی امر به معروف و منکر .

+ : مسعود ده نمکی در دانشگاه در عرصه امرالمعروف و المنکر حضور فعالی داشت و همزمان رویداد 18 تیر شکل گرفت و امثال شما برای معروف و منکر دانشجو خیلی فعالیت داشتند ده نمکی در ان دوران چه می کرد ؟

_ : والله بازهم سوال خوبی مطرح کردید . باید بگویم بنده در اغتشاش 18 تیر که بر ساحت ولی امر مسلمین جهان خدشه وارد شد مثل آب در اتش جلز و ولز می کردم  شب و روز نداشتم . بدجوری حضرت اقا هتک حرمت شده بود . شوخی نبود تمثال حضرت اقا جر بدجور خورده بود . بنده سر دسته بالمعروفات و المنکرات لباس شخصی  بودم و توانستم با ارشادهای مقتضی و ضروری ریشه اغتشاش 18 تیر را بخشکانم . هنوز چماقی که بر سر فتنه گران در 18 تیر کوبیدم را در طاقچه اتاقم دارم  و در گنجیه بالمعروف نگه داشتم . 

+بر ده نکمی چه گذشت از معروفات و منکرات خشن جنگ نرم به المعروفات و منکرات نرم جنگ نرم کشیده شد و فیلم ساز شد و به ارشاد فرهنگی تر پرداخت ؟ 

_: چه سوالهای خوبی هی می پرسی . بنده بعداز 18 تیر 78 چند صباحی اجرائیات معروف  دانشجویی را برعهده داشتم و روزنامه چی بودم . سن که بالا میره ادم رزمی میبینه که حال  کارهای فیزیکی تر و خشن تر را نداره . بنده از بس معروف و منکر کرده بودم و همینطور جانباز بودم  داشتم مریض می شدم  و می رفتم قاطی باقالی ها که ترجیح دادم به واحد مربوطه المعروف و المنکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عرض کنم  بنده تمایل دارم در عرصه دیگر و نرم تری از جنگ نرم به حضرت اقا خدمت کنم . که برادران پیشنهاد دادند که چهره فتوژنیکم به عرصه سینما میخوره این شدکه که یه چند روزی  معروفات و منکرات سینمایی را آموزش دیدم و توانستم در این عرصه فوق استراتژیک حضور چشمگیری داشته باشم و این شد که پشت سرهم اخراجی ساختم . 

+ : ده نمکی شما به یکباره چماق را کنار گذاشتید و بعد از چند روز فیلمساز شدید  تعجب برانگیز نیست که چگونه کسی که تا دیروز چماقدار بود فیلمهایش رکورد فروش را می شکنند و میلیونها نفر فیلمهای اخراجی می بینند که نه محتوا دارند و نه کیفیت لازم برای یک نسخه سینمایی ؟ 

_ سوال بدی پرسیدی  یعنی میخوای بگی با پارتی بازی من کارگردان شدم و هیچی بارم نیست به جان حضرت اقا من شب و روز نخوابیدم خیلی زحمت کشیدم . من دست اقا امام زمان را در هر پلان دیدم . در هرنمایی در هرکلوز آپی  امام زمان کمک کرد تا سکانس ها را گرفتیم . میزانسین ها را امام زمان می چینه . به مدد امام زمان من فیلم ساز شدم . در مورد فروش فیلم هم اگر تبلیغات غیبی امام زمان نبود عمرن می تونستیم دو هزار تا تماشاچی پیدا کنیم .  این میلیونها نفری که فیلم اخراجی می بینند همگی ولایتمدار هستند و عاشقان محب ولی امر مسلمین جهان هستند و مفتخرم تماشگران فیلم من همگی بسیجی هستند . 

+ اخرین سوال  بسیاری فیلم اخراجی ها را ندیده اند و تمایلی ندارند فیلم اخراجی ببینند و تنها چند عکس در روزنامه ها و سایتها از فیلم اخراجی دیده اند . برای این دسته که که مایل نیستند فیلم اخراجی ببینند چه توصیه ای دارید ؟ 

_:  اولن بنده  فیلم را برای قشر مستضعف بسیج می سازم و این سه قسمتی که با تهیه کنندگی امام زمان ساختم تنها هم وغمم جنگ نرم بوده و مفتخر هستم که فیلم ارزشی در راستای تقویت فرهنگ تحمیلی جنگ نرم مقدس شده ساخته ام  و تمام کسانی که فیلم اخراجی می بینند حزب الهی و قشر مستضعف بسیج هستند و اصلن دیدن اخراجی بر غیر بسیجی و فتنه گر حرام است  و توصیه می کنم که کسی که بسیجی نیست و  فتنه گر است  فیلم اخراجی تماشا نکند .

این پست نخست در خودنویس منتشر شد