۱۳۸۹/۴/۱۳

گوشی موبایل مجهز به دستگاه نوار قلب



شرکت سنگاپوری Ephone  گوشی جدیدی با نام گوشی EPI Life به بازار عرضه کرده است که مجهز به دستگاه نوار قلب است . این گوشی می تواند  علاوه بر گرفتن نوار قلب  اطلاعات مختلفی درباره وضعیت سلامتی صاحبش مثل فشار خون، گلوکز و کلسترول را اندازه گیری و از طریق  اینترنت وارد پرونده پزشکی شخص  می  کند تا همیشه به روز  باشد.

این گوشی این امکان را می دهد که به  مدت ۳۰ ثانیه  یک نوار قلب از صاحب گوشی  بگیرد و سپس از طریق GPRS، به بیمارستانی که بیمار دران تحت درمان است ارسال کند. نوار ارسالی توسط پزشک معالج یا متخصصان قلب بررسی می شود و اگر مشکلی در بررسی ها مشاهده شود  به صاحب گوشی  اطلاع داده می‌شود و اگر بیماری حاد باشد با هماهنگی آمبولانس  فرستاده می شود و پذیرش بیمار  درسه بیمارستان که نزدیک ترین به محلی که بیمار قرار دارد  انجام می‌شود.

گوشی EPI Lifeاین شرکت فعلا  در سنگاپور، مالزی و هنگ کنگ  با  قیمت ۳۶۰ دلار به فروش می رود . هز ینه شارژ سرویس ویژه ECG ‌این دستگاه در ماه 71 دلار است و حداکثر  دریک ماه 10 نوار قلب گرفته می شود و به مرکز بهداشتی ارسال می شود  و درصورتیکه صاحب گوشی مبلغ 215 دلار  در ماه شارژ کند به صورت نامحدوی می تواند نوار قلب تهیه کند





منبع  انگیلسی Today on CNET