۱۳۸۹/۶/۳۰

بیانیه انجمن های دانشجویی خارج نشین در حمایت از رهبران جنبش سبز

 واکنش ها نسبت به تشدید فشار بر موسوی و کروبی از رهبران جنبش سبز ادامه دارد . در استانه سال تحصیلی جدید چند تشکل دانشجویی خارج از کشور  با ارسال بیانیه ای نسبت به فشارهای جدید نسبت به دانشجویان  و رهبران جنبش سبز هشدار داده است و در انتها این بیانیه امده است :اعلام می داریم همچنانکه موسوی و کروبی در هنگامۀ سخت ترین فشارها و سرکوب ها بر پیمان خود در  دفاع از حقوق مردم  در کنار مردم ایستادند، در صورت کوچکترین تعرض و اقدامهای نابخردانۀ حاکمیت از تمامی ظرفیتهای بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده خواهیم کرد.


متن بیانیه  تشکل ها و انجمن های دانشجویی  ، به شرح زیر است:

در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید، نیروهای امنیتی و قضایی فشارهای جدیدی را بر دانشجویان آغاز کرده اند. یورش سیاسی و نگاه امنیتی به نهاد دانشگاه که در ادبیات وزیر علوم دولتِ کودتا به صراحت مشهود است ، نشانگر  مجموعه جدیدی از اقدامات تبلیغی ایدئولوژیک و سیاسی حاکمیت برای تسخیر نهاد دانشگاه در سال آینده تحصیلی است. تسخیر دانشگاه و ایجاد رعب و وحشت به منظور جلوگیری از اندیشیدن ،نقادی و روشنگری وگسترش فرهنگ تک‌صدایی در ساحت دانشگاه‌ها و مقابله با وجه روشنگرانه و اعتراضی دانشجویان به عنوان یکی از موثرترین مراجع اجتماعی در جامعه ایران است. حاکمیت تمامیت خواه بر این باور است که با احضار گسترده ساکنین کوی دانشگاه بصورت تلفنی و بدون وکیل به سازمان قضائی نیروهای مسلح، مداخلات روزافزون و آمرانه وزارت علوم ،بسیج دانشجویی و حراست در مسائل مربوط به هئيت های علمی و يا برنامه های درسی و سياست های جديد اداره دانشگاه ها، فشار بر فعالین دانشجویی و تداوم بازداشت و اجرای احکام ناعادلانۀ فعالان جنبش دانشجوئی از جمله اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)،سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم )، تشکل های دانشجویی دانشگاه های آزاد وفعالین دانشجویی مستقل حامی جنبش سبز و از طرفی اجرای طرحهائی همچون بومی کردن جنسیتی دانشگاه ها در کنار سهمیه بندی جنسیتی می تواند از حضور و نقش کلیدی جنبش دانشجوئی ایران در گسترش حرکت آزادیخواهانۀ مردم ایران و از سوی دیگر حضور بالندۀ زنان ایران در عرصه های عمومی  بکاهد. غافل از آنکه پافشاری بر حق و ایستادگی در برابر حاکمیت دروغ، نطفه امید نوزاییده در سپهر سیاسی ایران است و جنبش دانشجوئی ایرانیان در سراسر جهان با حمایت خود از دانشگاهیان به عنوان نقطه اتصال جنبشهای اجتماعی و  مرکز تحولات سیاسی و اجتماعی ایران تسلیم تک صدائی و سرکوب نخواهد  شد.
 از سوی دیگر در آستانۀ سفر  رئیس جمهور انتصابی دولت کودتا به سازمان ملل پس از حملات وحشیانۀ  لباس شخصی های سازماندهی شده به منزل حجت الاسلام مهدی کروبی ، با هجوم و حملۀ نیروهای امنیتی به دفتر مهندس میرحسین موسوی و بازداشت رئیس دفتر وی و جلوگیری از حضور مراجعان دور تازه ای از محدودیتها برای این دو همراه سبز مردم ایران آغاز گشته است. ستاد کودتا بر این خیال است که با تشدید خفقان ، افزایش محدودیت ها و حذف همراهان جنبش سبز ، در صحنه های جهانی و مذاکرات پنهانی ، مشروعیت نداشتۀ خود را جبران کند و پایان حرکت اعتراضی مردم ایران را اعلام کند.
ما تشکلهای امضا کنندۀ این بیانیه در خارج کشور ، ضمن حمایت از پرسشگری لازم از رئیس دولت کودتا در جریان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به نقض سیستماتیک وفزاینده حقوق بشر درایران ، اعلام می داریم همچنانکه موسوی و کروبی در هنگامۀ سخت ترین فشارها و سرکوب ها بر پیمان خود در  دفاع از حقوق مردم  در کنار مردم ایستادند، در صورت کوچکترین تعرض و اقدامهای نابخردانۀ حاکمیت از تمامی ظرفیتهای بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده خواهیم کرد.
- آستین برای ایران (Austin for Iran) –شاخه دانشجوئی
- انجمن دانشجویان ایرانی دموکرات در دانشگاه جورج واشنگتن
(Iranian Democratic student association in George Washington University)
- انجمن دانشجويان ايرانی در رم ((Studenti Iraniani di Roma ITALY
- پُرسا - پویش راه سبز دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور
- تشکل دانشجویان سبز حامی دمکراسی در ایران - کالیفرنیای جنوبی
(Green Students for a Democratic Iran, So Cal –GSDI)
- تشکل دانشجویان برای حقوق مدنی در ایران – سن دیگو
(Students for Civil Rights in Iran-San Diego)
- جمعی از دانشجويان وفارغ التحصيلان دانشگاههای بوستون (هاروارد- ام آی - تافت-يومس(
- جمعی از دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهای کاليفرنيای شمالی (استنفورد –برکلی)
- جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای پاریس
- جمعی از دانشجویان ایرانی دانشگاه های مجارستان
- جمعی از دانشجویان ایرانی دانشگاه های هلند
- جمعی از دانشجویان سبز دانشگاههای کارلتون و اتاوا – کانادا
- جمعی از دانشجویان ایرانی دانشگاه های اتریش
- جنبش سبز دانشجوئی ونکوور- کانادا
- رای من کجاست- نیویورک (Where Is My Vote-NY)
- رسام- راه سبز ایرانیان مالزی
- راه سبز اتاوا - کانادا
- گروه دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند ام
- گروه همبستگی با جنبش دموکراتیک ایران – ادمونتون (sidme)
- سبز هیوستون (Sabze Houston)
- شبکه همیاری با جنبش سبز مردم ایران در شیکاگو
(Chicago Green Coalition in Support of People of Iran)
- مجمع دانشجویان سبز دانشگاه های لبنان
 در بیانیه مذکور، نام تعدادی از فعالان دانشجویی زندانی در ایران به شرح زیر مورد اشاره قرار گرفته بود:
بهاره هدایت، میلاد اسدی، شبنم مددزاده، مهدیه گلرو، مجید توکلی، حسن اسدی زیدآبادی، بهروز جاوید تهرانی‌، علی‌ ملیحی، علی‌ جمالی، عماد بهادر، عابد توانچه، مهدی خدایی، ارسلان ابدی، سید ضیا نبوی، ابوالفضل قائمی، سینا گلچین، محسن عبدی، امیر حسین توکلی، محمد پور عبدالله، فرامرزعبدالله نژاد، جواد علیخانی، کوهیار گودرزی، آرمین رضاخانی، آیدین خواجه ای، آرش صادقی، ایمان آذربان، بابک ساران، فرزاد مدد زاده، حامد روحی‌ نژاد، کیارش کامرانی، حسین سرشومی، علی‌ پرویز، حشمت الله تبریزی، نیما نحوی، مجید دری، احمد محمد نیا، محمد ولیان، عاطفه نبوی، حامد امیدی و...