۱۳۸۹/۱۱/۸

احمد خاتمی در نماز جمعه :مردم تونس , دیکتاتور23ساله را با شعار الله اکبر بیرون کردند


سید احمد خاتمی خطیب نمازجمعه تهران  در خطبه اول نمازگزران را از گناه برحذر داشت و گفت : « فیلم بردارهای خدا به شدت فیلمبرداری می کنند  مراقب باشید . » و در خطبه دوم پیرامون جریانات تونس و مصر ولبنان و فرار دیکتاتور ها پرداخت و در خصوص اختلاف داخلی بین رجال جمهوری اسلامی خواست مسایل  خصوصی حل کنند و دعوا ها را با مردم مطرح نکنند.

سد احمد خاتمی  خطبه دوم را با درگذشت  رهبر شیعیان عربستان اغاز کرد  و گفت : «مرحوم عمری عمر صد ساله اش در نشر مکتب اهل بیت  صرف کرد  در طول عمر بلندش زجر زیادی کشید . تسلیت عرض می کنیم به شیعیان مدینه و فرزندان این عالم گرانقدر  

 وی با اشاره به حوادث تونس گفت : «دراین خطبه در باره مسایل خارجی , مسئله ای که نباید از کنارش بی تفاوت گذشت . مردم تونس  به صحنه می ایند و دیکتاتور 23 ساله را بیرون می اندازند . در مصر امروز  جمعه روز غضب و خشم است . در یمن ,  در اردن, در عمان  بعد از 32 سال از فجر انقلاب  پدیده ای  در خاورمیانه  شکل گرفته  . »

وی به سه نکته در  خصوص قیام مردم تونس  اشاره کرد و گفت :

«  1-  سنت خدا این است که سرانجام کسانی که با دین درمی افتند نابودی است . دیریا زود داره  ولی سوخت وسوز نداره . خدا حاکم 400 ساله مصر را در رود نیل غرق کرد و جنازه اش را انداخت بیرون . دیکتاتور تونس با خدا درافتاد نماز جمعه و نماز جماعت را ممنوع کرد .

2- سنت دوم نابودی قطعی ظالمین است . دنباله ظالمین قطع شد . ان الله الحمد نفسه هلاک ظالمین  نعمت بزرگ خدا  نابودی ظالمین است .

3- انهایی که دل از خدا می برند و دل به بیگانگان می بنندند . دیکتاتور تونس بیست ساعت در هوا سرگردان بود  فرانسه ای که دوست جون جونیش بودند  راهش نداد امریکا و ایتالیا راهش ندادند . این سرنوشت در انتظار کسانی دل از خدا بریدند و به بیگانگان بسته اند . غربیها در رسانه هایشان  صبغه الهی این قیامها را نادیده بگیرند و صبغه دینی این قیامها را ذکر نمی کنند و می گویند  لیبرالیسم و صنفی است . دیکتاتورهای تونس در 64 سال  اجازه روزه گرفتن نمی دادند . مردم تونس می گویند باید  بقای دیکتاتور از کشور بیرون بره و با شعار الله اکبر می گویند دیکتاتور بیرون بره ( صدای حضار در الله اکبر گفتن  ومرگ بر منافق ) »

سپس در ادامه گفت :« در تونس اول کاری که مردم تونس بعد از فرار دیکتاتور می کنند برپایی نماز جمعه هاست . وزیر امور خارجه امریکا چندی پیش طرح خاورمیانه بزرگ به رهبری  اسراییل داده بود ولی  خاورمیانه بزرگ با محوریت دین و اسلام در حال شکل گیری است با  محوریت مردم سالاری دینی  ( مرگ بر منافق )

مجاهدین در صحنه هستند  . ما از تربیون پیام می دهیم که  مواظب باشید اسلام ناب را از شما نربایند . »

سید احمد خاتمی درباره  حوادث لبنان گفت :« در مورد لبنان انچه امروز در لبنان می گذرد خنثی شدن توطئه های دشمن است . مردم لبنان , لبنان مستقل می خواهند و می خواهند تصمیمم گیرنده باشند . رهبر مجاهدین حزب الله طرحی در نظر گرفته اند برای اینده لبنان ولی  می خواهند این ارامش را به هم بریزند . ما خبر دقیق داریم که یکی از کشورهای منطقه که نمی خواهیم اسمش را ببریم 400 میلییون دلار خرج کردن ولی حسرت به دلشان ماند . از الان رژیم صهیونیستی  ماتم گرفته اند . سوره انفال ایه 36  کفار پول خرج می کنند مانع از ادامه راه الله شوند . خرج می کنند ولی مغلو.ب هم می شوند . این دنیای سیاهشون و اخرت تباهشون . ما تبریک می گوییم به موفقیت بزرگ حزب الله  »

 این نماینده مجلس خبرگان  به سه مسلئه در مسایل داخلی  اشاره کرد وگفت :

«در دهه فجر ازادی و استقلال  هستم  . دهه فجر اسلام را زنده کرد . انقلاب اسلامی  دین را زنده کرد . در ایام فجر صداو سیما دینش را به انقلاب ادا کنند و مقایسه بگویند چی بود وچی شد تا نسل دوم و سوم هم مدافع انقلاب اسلامی باشند .

اینده افق انقلاب چه می شود من غیبگو نیستم ولی نسخه های از قران را بگویم  ده عنصر مهم عبارتند از :

معونیت, رهبری , بصیرت, وحدت  ,شکر, یاری خداوند , عبر ت اموز ی تاریخ و...»

 وی در ادامه گفت :«در عنصر معنویت  انقلاب اسلامی در بستر معنویت شکل گرفت شعار های دینی بود که این حجم عظیم مردم را به صحنه اورد .  کمونیستها و مجادین خلق در 60 سال  نتونستند اسلام را  به لرزه دراوردند.  ملی مذهبی و  التقاطی ها هم نتوستند طاغوت را نابود کند .  قدرت دین بود که کاخ2500ساله را ساقط کرد . اینده انقلاب راهم دین رقم میزنه . رگ و ریشه ناسیونالیسم را از قبل از انقلاب دم می زدند ولی به جایی نرسیدند .  در شان جمهوری اسلامی نیست که تئاتر های مبتذل را در برابر مردم به نمایش بگذراند .

دومین عنصر رهبری است خلا رهبری در جنبشهای  تونس و مصر است خوشبختانه انقلاب ما رهبری داشت و اینده انقلاب را هم این عنصر رقم می زنه .

ولی فقیه ما جانشین امام زمان است ( تکبیر)  جریان فتنه در طول 8 ماه این قداست را بشکند ولی خودشان شکسته شدند  به هرحال انچه مطرح بود با بصیرت شما روز به روز  قداست رهبری زیاد شد .

 سومین عصر بصیرت است  که یعنی رهبر  هرچی می گفت گوش کردید بصیریت حماسه 9 دی ماه 88 را افرید که کشور را د برابر ضد انقلاب داخلی بیمه کرد .»

 در اخر خطبه نماز جمعه سید احمد خاتمی  به دو مطلب پرداخت و بیان داشت :

 «در عرصه اداره کشور . کشور باید بر اساس قانون اداره شود همه باید دربرابر قانون  برابر باشند . 

برای همه اطاعت از ولی فقیه واجب شرعی است ولی  برای خواص اطلاعت از ولی فقیه  اوجب واجبات است . باید حرف شنو ولایت باشند وتخطئی در این عرصه از هیچ کس پذیرفته نیست  و باید گوشه به فرمان ولی فقیه مطلقه باشند.

رهبری در صداوسیما عرض کردند اختلاف مسئولان به مردم کشیده نشود . رهبری می گویند خلاف شرع است که اختلاف  بین سه قوه بین مردم مطرح کنند . از مسئولان می خواهم  در جلسه خصوصی با هم دعوا کنید و داد بزنید .

 یک تقاضا دارم از تمام شخصیتهای که صاحب تربیون هستند از شخصیتهای کشوری  قبل از هر  اظهار نظری فکر کنند .به هر اظهار نظری که ضد انقلاب بگویند به به  , این سخن معیوب است اگر حرف درست و حسابی می زنید دشمن استفاده میکنه نباید این حرف را بزنید .  رسول الله مسلمانان با مسلمانان  گنگ صحبت می کرد . دلسوزانه میگم این کشور مدیون شهداست .  دشمن شاد کن نباشید . »

  این  متن  از پخش زنده نماز جمعه نهران  تایپ شده است ( رادیو تهران).