۱۳۹۰/۹/۱۲

مصباح یزدی : ابعاد مقام حضرت علی اصغر برای مردم جهان ناشناخته است


به گزارش دیگر بان نیوز به نقل از  شیعه نیوز حضرت ایت الله مصباح یزدی در شهر مقدس قم حماسه عاشورا  را بزرگترین تجلی ولایت بیان کرد و در ادامه سخنرانی گفت :« امام حسین بزرگترین ناجی ولایت است . در تاریخ اسلام هیچ کس به اندازه امام حسین برای ولایت فداکاری نکرده است . امام حسین ولی زمان بود و یزید ملعون معاند دشمن ولایت الله بود که با نیرنگ بر ولایت باطل تکیه زده بود . با اینکه نافرمانی از فرمان ولایت گناه کبیره است ولی امام حسین بر علیه ولایت باطل یزید شورید  و به مخالفت پرداخت تا احیا گر ولایت ناب محمدی باشد . همانظور که امام راحل بر ولایت باطل انقلاب کردند . »
مدیر موسسه پژوهشی امام خمینی افزود : ـ« متاسفانه  امپریالیسم جهانی به سر کردگی انگلیس بخش بزرگی از مردم جهان را حماسه عاشورا غافل کرده اند و اجازه روشنگری نمی دهند. هیات من الذله , شما جوانان طلاب که اینجا نشسته اید باید عزم کنید ولایت راستین را در جهان منعکس کنید. بیان کنید مصیبت زینب را در قصر یزید. بیان کنید شهادت حضرت علی اصغر را که چگونه بزرگوار بود. ابعاد مقام حضرت علی اصغر برای مردم جهان ناشناخته است . »
 مصباح یزدی با تشریح سیره حضرت علی اصغر شیرخواره گفت :« حضرت علی اصغر هیچگاه در قنداقش شاش نمی کرد. در عمر کوتاه شش ماهه اش خدمات بزرگی به اسلام کرد که تمام حوزه های علمیه از بیان خدمات حضرت علی اصغر قاصر است. حضرت علی اصغر در شکم مادرش سخن می گفت و دائم در حال نماز و مناجات بود. بعد از ولادت با مردم سخن می گفت. حدیث روایت می کرد. اگر تمام علوم غربی که ادیسون و اینشتین و نیوتون و امثالهم کنار هم جمع کنید به اندازه ثانیه ای از عمر گرانبهای حضرت علی اصغر نمی شود . یا به قول یکی از طلبه ها ادیسون باید در برابر دانش حضرت علی اصغر بوق بزند .( خنده طلاب) »
 
مصباح افزود : « بنده با مطالعه ای که داشتم به جرات می گویم زندگی امام خامنه ای شباهت بی نظیری با زندگی حضرت علی اصغر دارد. ما باید خدا را شاکر باشیم که بزرگ شده حضرت علی اصغر را در کنارمان داریم .  امام خامنه ای همان حضرت علی اصغر است. ( صلوات  طلاب مانع از پایان سخنرانی مصباح یزدی شد )

طنز / سرگرمی
پرشیا رویال