۱۳۹۰/۱۱/۲۹

شیخ بهایی : اگر سگی به خوکی بجهد و بچه حاصل شود٬‌ پس اگر آن بچه به هیچکدام شبیه نباشد حلال است

:شیخ بهایی در کتاب جامع عباسی در باب نوزدهم می نویسد
اگر سگی به گوسفندی بجهد و بچه از ایشان حاصل شود٬‌ پس اگر آن بچه به سگ شبیه باشد نجس است. و اگر به گوسفند شبیه است یا به هیچ حیوانی شبیه نیست طاهر و حلال است. اما اگر سگی به خوکی بجهد و بچه ای حاصل شود که به هیچکدام شبیه نباشد٬ حلال است و در نجس بودن آن میان مجتهدین اختلاف است.//

بسم رب الژنتیک

تحلیل و تفسیر سخنان حکیمانه علامه شیخ بهایی جبل عاملی

شیخ بهایی جبل عاملی عالمی فرزانه هستند که در دوره صفویه از جبل عامل لبنان به ایران کوچیدند و به مدارج بالایی در دین رسیدند و مقام شامخی را در دربار صفویه کسب کردند . این عالم روحانی متخصص وطی با حیوانات ( دخول با حیوانات ) هستند.
شیخ بهایی باب نوزدهم کتاب جامع عباسی به درستی می فرمایند چنانچه سگی به گوسفندی دخول بفرمایید و در اثر این نکاح نوزادی پدید اید اگر به سگ شبیه باشد واصولن طوله سگ باشد نجس است و اگر به بره شبیه باشد و یا اصلن شبیه هیچ حیوانی نباشد حلال است و چنانچه سگه به خوک دخول کند و بچه شبیه سگ یا خوک باشد حرام است ولی اگر شبیه خوک و سگ نباشد  برخی از  مراجع می گویند حلال گوشت است و می شود بچه سگ و خوک را که شبیه پدر و مادرش نیست ذبح اسلامی کرد و گوشتش را خورد  .!
 
از انجایی که علم ژنتیک برای اولین بار در قران امده است و این معجزه بزرگ قران است به لحاظ ژنتیکی فرمایشات شیخ بهایی درست است . دقت کنید شیخ بهایی می گوید اگر به جهد که برگرفته از جهش است به معنای جهش ژنتیکی است کروموزوم سگ با گوسفند و خوک منطبق می شود و احتمال تولید بچه صد در صد است
در ایات زیر در قران کریم و مجید به درستی به ژنتیک اشاره شده است کمی تعقل کنید

 فَرَءَیْتُمُ النَّارَ الَّتىِ تُورُونَ(۷۱)  ءَ أَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتهَا أَمْ نحَنُ الْمُنشِونَ(۷۲) نحَنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَ مَتَاعًا لِّلْمُقْوِینَ(۷۳) سوره واقعه‏ معنى : آیا درباره آتشى که مى‏افروزید فکر کرده‏اید؟! – آیا شما درخت آن را آفریده‏اید یا ما آفریده‏ایم؟! – ما آن را وسیله یادآورى (براى همگان) و وسیله زندگى براى مسافران قرار داده‏ایم!
یخُرِجُ الْحَىَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یخُرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَىّ‏ وَ یحُىِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتهِا  وَ کَذَالِکَ تخُرَجُونَ(روم-۱۹) معنى : زنده را از مرده بیرون مى‏آورد و مرده را از زنده بیرون مى‏آورد، و زمین را پس از مردگى‏اش زنده مى‏کند و این‏گونه [از گورها] بیرون آورده مى‏شوید.
الَّذِى جَعَلَ لَکمُ مِّنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَارًا فَإِذَا أَنتُم مِّنْهُ تُوقِدُونَ(یس-۸۰) معنى : همان کسى که براى شما از درخت سبز، آتش آفرید و شما بوسیله آن، آتش مى‏افروزید!»
پس می توان نتیجه گرفت که علامه شیخ بهایی با توجه به تفسیر این ایات جهش زنتیکی را پیش بینی کرده است و پیوند ژنتیکی بین سگ و گوسفند و یا سگ و خوک را در اینده متصور بوده است و توانسته این مشکل بزرگ بشریت را حل کند. پس اگر سگتان به خوکی دخول کرد و بچه ای به اذن الله تولید شد وشبیه سگ و خوک نبود و شبیه گوسفند بود حلال گوشت است و اگر شبیه باباش ( سگ ) و یا شبیه مادرش ( خوک) بود حرام گوشت است. از انجایی که سگ منفی و حرام است و خوک هم حرام و منفی است لذا منفی در منفی می شود مثبت پس بچه تولیدی سگ و خوک هم به احتمال زیاد مثبت و حلال می شود.

اگر در کشورهای پیشرفته هنوز اندر خم پیوند زدن یک شاخه هستند باید بدانید در 500 سال پیش شیخ بهایی توانسته است سگ را به گوسفند و یا سگ را به خوک پیوند بزند و بچه  تولید کند . ایا تعقل نمیکنید

بخش دینی / نوشته های کاملن جدی/
پرشیا رویال