۱۳۹۰/۱۲/۱۲

جهت یاد اوری : خاتمی: ما نامزد معرفی نمی کنیم و به اصول گرایان رای می‌دهیم!»


گویا شایعه شده است که سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی رای داده است و بسیاری از شنیدن این خبر شوکه شده اند.
هر چند از نظر من رای دادن یا ندادن خاتمی هیچ اهمیتی ندارد. امروز به جرات می گویم انتخابات در تهران به صورت گشترده تحریم شده بود و  امار مشارکت در صندوق های رای به پایین ترین میزان در طول چند دوره اخیر رسیده است.
جهت یاد اوری چند نوشته طنز را که برای سایت خودنویس نوشته ام را در این وبلاگ باز نشر می کنم


خاتمی: ما نامزد معرفی نمی کنیم و به اصول گرایان رای می‌دهیم

۲۸ آذر ۱۳۹۰ داریوش آریایی

image 
سید محمد خاتمی که معرف حضورتان است گویا زمانی دو دوره پشت سرهم رییس جمهور اسلامی ایران بوده است و امروز در یک مصاحبه اختصاصی با ما گفته است که من کی باشم که بخوام انتخابات را تحریم کنم و حتی اگر اصول گرایان کاندید نشوند ما برگه سفید در صندوق رای می‌اندازیم.
 سید محمد خاتمی در خصوص حضور اصلاح‌طلبان گفت:
«خدا به سر شاهده شرایطی که مدنظر مان بود فراهم نشده است و ما بر و بچ اصلاح‌طلب لیست هم نمی دهیم و نامزد هم فعلن معرفی نمی‌کنیم و هنوز منتظر فرج آیت الله خامنه‌ای هستیم که گوشه چشمی به ما زاغه نشین‌های اصلاح طلب داشته باشند و اگر هم ما را لایق ندانستند و ما را بازی ندادند و پای سفره نیاورند ایرادی ندارد و انتخابات را تحریم نمی‌کنیم  یعنی  بگما اصلن بحث تحریم مطرح نیست و ما کی باشیم کخ بخوایم انتخابات را تحریم کنیم. مردم ازاد  هستند نامزد بشند و رای بدهند. حسود هم نیستم که  بازی مردم را خراب کنیم. خوشبختانه کشور ازادی داریم و هیچ کس به جز دو نفر که اسم نمیاورم یعنی از بالا گفتند اسمشان را نیاورم بدون دلیل در زندان و حبس خانگی نیستند . کشور خوبی داریم رهبر خوبی داریم . جمهور اسلامی خوبی داریم و دلیلی نداریم بخواهیم انتخابات را تحریم کنیم.»

خاتمی در جواب سوال اینکه تحریم نمی‌کنید ولی لیست هم نمی‌دهید یعنی چه؟ به صورت سر بسته‌ای گفت:


«خیلی روشنه، یعنی اینکه تحریم نمی‌کنیم ولیست نمی‌دهیم ولی چون میزان رای ملت است و ملت ایران هم مسلمان است و هرکسی به سرنوشت انقلاب اسلامی و اندیشه امام علاقه مند است در انتخابات شرکت می کند ولی لیست نمی دهیم یعنی اینکه  رای دادن را تحریم نمی کنیم و از انجایی که اصلاح طلبان در انتخابات لیست نمی دهند وفقط اصول گرایان لیست میدهند یک نتیجه میتوان گرفت که تحریم بی فایده است و باید به لیست اصولگرایان رای داد  حالا اگر اصولگرایان هم تحریم کنند ما اصلاح طلب ها سرمان برود  انتخابات را تحریم نمی کنیم .حتی اگر اصول گرایان کاندید نشوند ما برگه سفید در صندوق رای می اندازیم.»



خاتمی ! خودتی!

23 ابان 90
image 
آدم باید خیلی رو داشته باشه بعد از هشت سال تدارک‌چی بودن و الخص جریانات رای دزدی خرداد ۸۸ و به‌ویژه حبس سران جنبش سبز به فکر برگزاری انتخابات باشه! چه از نوع آزاد و چه غیر آزادش!
 قضیه از این قراره که سید ممد خاتمی که هشت سال مردم را پای صندوق رای کشید و ۲۰ میلیون رای جمع آوری کرد و به قول خودش هر روزهم در یک بحران اهدایی از بیت مقام عظمی ولایت روبرو بود بعد از برکناری گفت: «من یک تدارک چی بودم!»
 
حال این به کنار، این جریان رای دزدی که هنوز هم  آتشی زیر خاکستر است و اساسا جامعه را درگیر خودش کرده که فراموش شدنی نیست که قرار بشه مردم در انتخاباتی شرکت کنند که  صلاحیت نمایندگانش توسط نمیرالمومنین جنتی نماینده اق ولی فقیه تایید بشه.
 
سید ممد خاتمی میگه:«جلوی بسياری از اين توطئه‌ها گرفته شود و فضای آزاد و مناسب ‏با حضور همه جريان‌ها می‌تواند بسياری از خطرات را رفع کند.»
 
والله اگر منظور این سید از انتخابات آزاد برگزاری انتخابات با حضور اصلاح‌طلبان است باید گفت این انتخابات همان انتخابات بسته‌ای است که شما را سرکار آورد و تدارک چی کرد. 
 
 انتخابات آزاد یعنی کمونیست و پادشاهی‌خواه و جمهوری‌خواه سکولار در آن بتوانند کاندیدا شودند نه چهار تا اصلاح‌طلب وابسته به جمهوری اسلامی، که آخرش هم رای ها دزدیده شود.
 
یک توصیه  به سید ممد می‌کنم: اگر واقعا خواستار برگزاری انتخابات آزاد هستی باید بگویم اول باید برانداز باشی و سیستمی جایگزین کنی که روزنامه‌ای بسته نشود و کسی مورد تفتیش قرار نگیرد و بازداشت خودسرانه صورت نگیرد و قانون اساسی نوشته شود که مبتی بر دمکراسی باشد نه این قانون وحشی ولایت مطلقه که بحران برای تدارک‌ چی ( رییس جمهور سابق ) ایجاد کند. آره سید ممد جان یکم روش فکر کن اگر موافق هستی این بحث انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی را اینقدر تکرار نکن والله خنده داره جمع اضداده!
 
 از این هم بگذریم  سید ممد میگه: «انتخابات آزاد مانع از حمله نظامی میشه»، یعنی تا حالا که حمله صورت نگرفته انتخابات آزاد بوده و  برای اینکه اسراییل و امریکا قصد حمله به ایران دارند که انتخابات آزاد نیست. بازهم سید جان خودتی! شاید ربط قضیه گوزنی که شقایق می‌خورد را شنیده باشی! یعنی میخوای سر اسراییل و امریکا را گول بمالی  که انتخابات پفکی با حضور اصلاح طلبان برگزار بشه که دست از سر جمهوری اسلامی وبمب اتمش بردارند. 
 
سید ممد‌جان، والله حمله ربطی به انتخابات آزاد و بسته نداره حمله واسه بمب اتمه وگرنه عربستان که انتخاباتش تعطیله کسی جرات حمله بهش نداره، اگر می‌خوای حمله بهتون نشه جلوی بمب اتم سازی را بگیر!

سید ممد تدارک‌چی گهر ادب فرمودند: «اگر روزی و روزگاری خارجی بخواهد بيايد و دخالتی انجام ‏بدهد اصلاح‌طلب و غير اصلاح‌طلب با آن مقابله خواهند کرد».
 در اخر باز هم تکرار میکنم سید ممد خوش‌خنده، خودتی‌!


اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نقش چغندر را بازی نمی‌کنند
7 مرداد 90
image
باتوجه به شرایط و افکار عمومی طرفداران و ذوب شدگان دراصلاحات حکومتی در ایران اسلامی یکی از نظرات مطرح شده از سوی اصلاح طلبان قبول نکردن نقش سنتی چغندر برای بازار گرمی در فرایند انتخابات است .
 جمعی از اصلاح‌طلبان حکومتی از گنده ترینشون که سابقا رییس جمهور اسلامی بوده و الحمد الله که  هنوز محبوس نشده تا اخوندهای گردن کلفتشون که هنوز در بیت‌شان محبوس نشده‌اند تا داداش رییس جمهور اصلاح‌طلب و رده های پایین‌تر اصلاح‌طلبان جمهوری اسلامی در سخنرانی و نامه‌های ته گشاده و سر بسته  خواستار روشن شدن سهمشان در انتخابات مجلس شدند تا نقش چغندر را در برابر هویج اصول گرایان همچنان بازی کنند .
 
در یک گفتگوی محرمانه خودمانی از ایت الله  سید محمد خاتمی ( توضیح اخیرا از سوی ما ایشان به لقب ایت الهی رسیده‌اند و از این پس حجت الاسلام نیستند) در خصوص نقش چغندریان در انتخابات پرسیدیم که ایشان جواب کاملا مبسوطی ارسال کردند.
 
سید محمد خاتمی در خصوص چغندر فرمودند: « بنده اولا به جمهوری اسلامی وفادارم این از این. ثانیا  ماهیت چغندر در انتخابات از سال ۷۶  شناسایی کردم  و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۷۸ کاملا بر ماهیت نقش چغندر وافق شدم. اوایل خیلی بهتر بود ولی الان چند دوره است که همیشه هویج برنده میشه و چغندر یا رد صلاحیت میشه و یا  اگر تایید شد رای نمیاره. و الله بنده  با اینجاش مشکل دارم. ما توافق کردیم نقش چغندر را در انتخابات بازی کنیم ولی  دلیل نمی‌شود همش هویج بیاد سرکار پس  بفرمایید  اصلاح‌طلبان واقعا چغندرند. اصلا یکی به من بگه ما اینجا چیکاره حسن هستیم. نوبتی هم باشه این بار باید چغندر برنده بشه. دعوای ما هم سر همینه که چند ساله چغندر فقط می‌بازه.  شما در نظر بگیرید چند سال  استقلال در برابر تیم پیروزی ( پرسپولیس) ببازه مردم صداشون در میاد چه برسه به اینکه  در انتخابات  همش هویج برنده بشه.  حضرت ایت الله خامنه‌ای هم قبلا  فرموده بودند که ( نظام بنا نداره قدرت را به یک جناح بده و نظام باید با دو بال  پرواز کنه) به خود حضرت اقا هم گفتم این بار چغندریان راضی نیستند هیزم بیار باشند. بنده کاری به اغتشاشات بعد از انتخابات ندارم و شما هم بگردید بنده بعد از ۲۲ خرداد حتی یک بار هم از رنگ سبز استفاده نکردم و اغتشاشگران هم محکوم هستند حتی اگر موسوی و کروبی باشند. دیگه به اینجامون رسیده  (توضیح: جایی که نمیشه در متن اشاره کرد لطفا فکر بد نکنید) چه معنی میده چغندر چند دور پشت سرهم ببازه مگر می‌شه یه تیم چند بار پشت سرهم برنده جام جهانی بشه. ذوب شده ها در چغندر هم  فکر بد می‌کنند میگن تقلب شده و رشوه رد و بدل شده چه برسه به احاد ملت همیشه در صحنه. الحمد الله حضرت اغا دارند روش فکر می‌کنند که اینبار هم شده حداقل چغندر با هویج مساوی کنه!»
 


سید محمد خاتمی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم ولی از دادن رای دریغ نمی‌کنیم
20 شهریور 90

بعد از انتشار خبر پیام تحریم انتخابات توسط دختر میرحسین موسوی به سید محمد خاتمی به صورت اختصاصی نظر سید محمد خاتمی را جویا شدیم.
سید محمد خاتمی در پاسخ به تحریم انتخابات مجلس شورای اسلامی ر اسفند ماه ۱۳۹۰ گفت: 
 
«حالا کو تا اسفند ماه ۵ ماه تا زمان انتخابات زمان داریم. سیب تا بخواد بیاد زمین صد تا تاب تو هوا می‌خوره.  چون میرحسین از من خواسته تحریم کنم به خاطر روی گلش انتخابات را ترحیم می‌کنم و در انتخابات کاندید نمی‌شوم. ما اصلاح‌طلبان که مسخره نظام نیستیم که هر روز سرمان بامبول دربیارند و رای‌مون را بخورند. مگر ما محض رضای خدا تو صحنه هستیم. تا زمانیکه فضای سیاسی برای اصلاح‌طلبان باز نشود و زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب آزاد نشوند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم ولی این تحریم شامل کاندیداتوری است ولی از دادن رای دریغ نخواهیم کرد. ما مسلمان هستیم و اسلام عزیز اجازه نمی‌دهد از حق خودمان کوتاه بیاییم. همه باید تلاش کنیم کشور اسلامی را بسازیم. ما اهل خالی کردن میدان نیستم. باید بگردیم و اصلح‌ترین نمایندگان را بین شایسته‌ترین کاندیداهای ارزشی اصول‌گرا انتخاب کنیم و رای بدهیم. حضرت امام هم اگر امروز زنده بودند حتما انتخابات را تحریم می‌کردند ولی رای‌شان را حتما در صندوق رای می‌انداختند. به راستی حضرت امام چه خوش گفتند میزان رای ملت است. حالا جای دوری هم نمی‌رود. اصلا ما انقلاب کردیم که رای بدهیم مگر می‌شود مردم را از حق طبیعی خودشان محروم کرد. نظام اجازه نمی‌دهد کسی از حق رای دادن محروم شود. مردم‌سالاری دینی یعنی اینکه در هر شرایطی رای را در صندوق بیاندازیم حتی اگر انتخابات را تحریم کرده باشیم.»

محمد خاتمی: آنقدر کــــــش می‌دیم تا انتخابات با حضور اصلاح‌طلبان برگزار شود
13 مهر 1390

در دیدار عبدالله نوری با سید محمد خاتمی پیرامون مسایل مهم نظام بحث شد و راه‌کارهای جالبی برای حضور در انتخابات با حضور احاد ملت ولایت‌مدار مطرح شد. در پایان این دیدار راه‌کاری در قالب بیانیه مشترک برای انتخابات اسفند ماه مجلس از سوی خاتمی و نوری منتشر شد.
 سید محمد خاتمی سخنان خود را با لبیک بر ساحت امام راحل اغاز کرد و گفت: «عبدلی (همان عبدالله - نشان از صمیمت) می‌گم چیکار کنیم انتخابات داره از دست میره. اینجور پیش بره باید قید حضور آگاهانه را بزنیم. خودت می‌دونی من برای حفظ نطام حاضرم هرکاری بکنم. این خــــ. ره از خر شیطون پیاده نمی‌شه. هرچی بهش می‌گم فضا را بازتر کن، چند تا از زندانی‌ها را ازاد کن و یه سهم برای ما در انتخابات کنار بذار گوش نمی‌ده ولی من آنقدر کـــــــــش می‌دم که انتخابات با حضور اصلاح‌طلبان برگزار بشه »
 
 عبدالله نوری در جواب گفت: «حالا که زوده کو تا اسفندماه! بهت قول می‌دم  بالاخره خـــ.ر مجبوره با ما کنار بیاد... مهم نیست. اگر بیکاری بیا بشین باهم یه بیانه صادر کنیم.»
 
 خاتمی کنار نوری می نشیند و دو نفری و با خرد جمعی توحیدی بر روی بیانیه کار می‌کنند. خلاصه  بعد از چند ساعت تفکر وهم اندیشی متن بیانیه حضور در انتخابات را منتشر کردند. 
 
متن بیانیه مشترک نوری و خاتمی
باید انتخابات ازاد و بدون حضور نیروهای بسیج برگزار شود./
 
باید همه زندانیان سیاسی و عقیدتی اصلاح‌طلب آزاد شوند./
 
 باید همه کاندیداهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شوند./
 
 باید ازادی بیان برقرار شود تا دانشجوی اصلاح‌طلب بتواند حرف بزند./
 
باید سران اصلاح‌طلب موسوم به سران جنبش سبز زندانی آزاد شوند./
 
باید تدبیر عقلانی اصلاحی در کشور حاکم شود./
 
 باید هر کاری بکنیم تا اکثریت ملت اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت کنند./
 
امضا
 س.م.خ 
 
 ع.ا.ن