۱۳۸۹/۸/۱۱

رامین میهمان پرست : اتباع ایرانی از سفر به فرانسه به دلایل امنیتی جدا خود داری کنند . فرانسه بسیار خطرناک است

امروز در نشست خبری رامین میهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اتباع ایرانی را از سفر به فرانسه بر حذر کرد و گفت : «با توجه به ناآرامی های تشدید شده از سفر به فرانسه خودداری کنند و چنانچه سفر ضروری به فرانسه  می کنند مراقبتهای امنیتی را به شدت کنترل کنند .»

در همین حال خبرنگارکیهان قهوه ای  با مراجعه به بخش کنسولی سفارت فرانسه با متقاضیان ویزای فرانسه مصاحبه ای انجام داد که در زیر امده است . 

اقایی که خودش را بازرگان معرفی می کند  و ویزا دستش گرفته به خبرنگار گفت : 

-« بنده سه ماهه که در بدر دنبال ویزا ی فرانسه بودم و هر روز از کار و زندگی مانده بودم تا ویزا بگیرم که متاسفانه  انقدر تو فرانسه ناامنی شده که بعد از سه ماه که ویزا را دریافت کردم با پیام هشدار سخنگوی وزارت خارجه مواجه شدم . من از سفر صرف نظر کردم و این ویزا که 3 ماهه  دنبالش بودم الان ورق پاره ای بیش نیست . »
سپس ویزای را پاره کرد 


یکی دیگر از مراجعان  که رد صلاحیت شده بود گفت : 
- « من یک سال است تقاضای ویزا کردم و می گفتند عنصر نامطلوب هستی . حالا هم که شرایط امنیتی فرانسه  نا امن شده به من ویزا دادند ولی زهی خیال باطل من عمرا به فرانسه سفر کنم . همین امروز وزارت خارجه  به دلایل امنیتی فرانسه را در لیست سیاه قرار داده بعد از یک سال به من ویزا دادند که عمرن به فرانسه سفر کنم . »

زنی که ویزای دیدار از خانواده اش  از فرانسه را گرفته اس نیز به خبرنگار ما گفت : 

-« اخی پسرم چی میکشه تو فرانسه الان تلویزیون نشون داد پلیس فرانسه باتوم به دست سر مردم فرانسه می زد و با ماشین از روشون رد می شد و جونا را می فرستادشون کهریزک فرانسه  .  چیکار کنم پسرجان باید برم فرانسه مراقب پسرم باشم.وگرنه عمرن می رفتم فرانسه  »



به گزارش خبرنگار کیهان قهوه ای  روزانه صد هها تن به  بخش کنسولی کشورهای اروپایی مراجعه می کنند ولی بیشتر مراجعان  دست خالی برمیگردند . که خوشبختانه با دیپلماسی خیلی فعال جمهوری اسلامی قرار است ویزای  کشورهای اروپایی از حالت رویا به واقعیت تبدیل شود