۱۳۸۹/۸/۱۱

نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر میکروب فتنه اقتصادی واکسینه نیست


وضعیت اقتصادی کشور با ادامه تشدید تحریم ها  روزبه روز نگران کننده ترمی شود . از سوی هم  فشار مضاعف  حذف یارانه ها  موجب محرک فتنه اقتصادی می شود  و در شرایط مناسب میکروب اقتصادی  شروع به تکثیر می کند و شرایط مناسبی برای میکروبهای اقتصادی بوجود می اید  که بر بدن بیمار جمهوری اسلامی فشار وارد می کند . در همین زمینه نیروی انتظامی طرح پلیس محله را باعنوان "امنیت محله محور"  جهت مقابله با فتنه راه اندازی کرده است به امید آنکه  فتنه اقتصادی  را از ریشه  کنترل کند
سیدعلی خامنه ای ولی فقیه انقلاب اسلامی در سخنرانی جنجالی خود سوژه تازه ای در ادبیات و گفتمان تحت عنوان « میکروب فتنه » مطرح کرد که همچون واژه «خس و خاشاک » محمود احمدی نژاد  و «بزغاله گوساله» علم الهدی بازتاب گسترده ای داشت .
سیدعلی خامنه ای با طرح اینکه نظام جمهوری اسلامی در برابر میکروب فتنه سیاسی واکسینه است مخالفان و معترضان را به میکروب فتنه تشبیه کرد که باعث شدند نظام جمهوری اسلامی در برابر فتنه های سیاسی واکسینه  شود .
صرف نظر از اینکه ولی فقیه جمهوری اسلامی بین ویروس و میکروب دچار اشتباه شده است و به جای ویروس از واژه میکروب استفاده کرده است ابعاد جالبی پیدا کرده است .
اگر رویدادهای سال گذشته را که از بازپس گیری رای آغاز شد و در یک هفته تجمعات گسترده نسبت به تقلبات انتخابات ریاست جمهوری اسلامی برگزار شد را فتنه سیاسی بنامیم که در مناسبتهای دیگر ادامه یافت و نهایتا به فضای مجازی کشیده شد . فتنه اقتصادی فراتر از بعد داخلی است و از سوی کشورهای خارجی نیز  فشارهای اقتصادی بر پیکر جمهوری اسلامی وارد می شود که منجر می شود میکروب فتنه اقتصادی گسترده تر شود
چندی است از سوی سران  سیاسی و امنیتی  فتنه اقتصادی مطرح شده است و بارها وزیر اطلاعات و فرماندهان نیروی انتظامی از ضرورت مقابله با فتنه اقتصادی گفته اند . رسانه های حکومتی در  مذمت فتنه اقتصادی خبر منتشر کرده اند . هر هفته امامان جمعه از بروز فتنه اقتصادی ابراز نگرانی کرده اند .
وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی از سال گذشته با تشدید تحریم ها وضعیت خوبی ندارد و در استانه تحریم های بیشتر قرار دارد . در وضعیت داخلی بزرگ ترین برنامه اقتصادی تحت عنوان« هدفمند سازی یارانه  » که به معنای حذف یکباره یارانه های  پرداختی دولت به مردم در حال اجراست  که طبق نظر کارشناسان اقتصادی  موجب تشدید گرانی و بیکاری گسترده  می شود
از جمله اهداف طرح حذف یارانه ها  کسب درامد 20 میلیارد دلاری کسری بودجه سال 1389 دولت جمهوری اسلامی است
سال گذشته نفت  قیمت 140 دلاری  باعث شد دست جمهوری اسلامی در خرج میلیارد ها دلار باز شود  ولی با کاهش قیمت نفت به 70 دلار در هربشکه  باعث شد درامد اصلی جمهوری اسلامی کاهش یابد و با کمبود بودجه در طرحهایش مواجه شود .
وامهای بلاعوض  پرداختی و سرمایه گذاری بی نتیجه در کشورهای افغانستان – عراق - ونزوئلا – بولیوی – کلمبیا – لبنان – جزایر قمر و دهها کشور دیگر  فراوان است  که سالیانه میلیارد ها دلار خرج بر پیکر بیمار نظام اقتصادی جمهوری اسلامی می گذارد . تحریم های اقتصادی نیز باعث کمبود  کالا و افزایش قیمتها  در سطح کشور شده است .
در صحنه داخلی هزینه های پنهان پایگاههای بسیج و توسعه طلبی های سپاه در کنار  طرحهای بزرگ اقتصادی که عمدتا به صورت قرار دادی و با هزینه های بالا در اختبار سپاه و شرکتهای واسطه ای قرار می گیرد نیز بودجه بیشتری می طلبد که متاسفانه کمبود بودجه با حذف یارانه های شهروندان باید تهیه شود که مشکل میکروب اقتصادی از اینجا شکل می گیرد .
آمار چکهای برگشتی به  رقم بی سابقه ای در تاریخ مالی جمهوری اسلامی رسیده است . از سوی بیکاری جوانان و پایین بودن درامد کارگران و کارکنان باعث نگرانی بیشتر بعد از حذف یارانه ها شده است . بازار روی خوشی به افزایش مالیات نشان نداده است و چند بار به اعتصاب دست زده است . با توجه به کاهش درامد شهروندان و افزایش قیمتها  و افزایش تحریمهای جهانی بر علیه برنامه هسته ای  اقتصاد ایران دور نمای خوبی ندارد . ترس از شورشهای خیابانی نظیر سال 1357 که منجر به انقلاب اسلامی شد موجب شده است که نیروی انتظامی طرحی باعنوان "امنیت محله محور"  در محلات شهر تهران به اجرا بگذارد تا از شورشهای احتمالی جلوگیری کند .
نتیجه : با ادامه روند حذف یارانه های در طرح موسوم به هدفمند سازی یارانه ها که دولت درامد بیست هزار میلیارد تومانی کسب خواهد کرد فشار حذف یارانه ها محرک فتنه اقتصادی خواهد بود و میکروب اقتصادی  شروع به تکثیر می کند و شرایط مناسبی برای میکروبهای اقتصادی بوجود می اید  که بر بدن بیمار جمهوری اسلامی فشار وارد می کند . از انجایی که بدن جمهوری اسلامی  واکسن فتنه سیاسی را در انتخابات سال 1388 زده است باید منتظر بود سید علی خامنه ای کی واکسن  فتنه اقتصادی را به نظام تزریق می کند  و نظام را دربرابر فتنه اقتصادی واکسینه می کند  یا نظام دچار مسمویت دارویی شده و بلایی عظیم بر سر نظام وارد می شود تا فروپاشی پیش خواهدرفت .