۱۳۹۰/۷/۱۰

صدا و سیما سریال خانواده دکتر سید نقی را به جای خانواده دکتر ارنست می سازد

 
 به گزارش جام جم انلاین وابسته به صداوسیما, معاونت برنامه ریزی سیما در گفتگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی از ساخت سریال جدیدی تحت نام خانواده دکتر سجاد خبر داد. 
آقا محمدی معاون برنامه ریزی و تولیدات سیمای جمهوری اسلامی گفت : 
ـ« غربی ها متاسفانه تمام جهان را قبضه کرده اند و در تولید سریال رتبه نخست را کسب کرده اند. ما بعد از کارشناسی ها صورت گرفته برای مقابله با موج تهاجم فرهنگی باید تولیدات غنی داشته باشیم. برای سنین نوجوان اصلا برنامه درست و حسابی نداریم و بیشتر سریال های تولید شده در غرب و ژاپن  مضامین انسان گرا و بی خدایی و حتی عناد با مذهب دارد. نمونه اش سریال خانواده دکتر ارنست است که بی خدا هستند و در یک جزیره غیر مسکونی گرفتار می شوند و به خدا هم ایمان نمی آورند. از این  پس پخش این سریال از سیما ممنوع است »
معاون تولیدات در ادامه گفت : 
ـ« با همکاری اقای دکتر عباسی سناریو جدیدی تحت عناون ( خانواده دکتر نقی ) در حال نگارش است که به جای سریالی استکباری دکتر ارنست  به آنتن می رود. » 
معاون برنامه ریزی خلاصه داستان سریال خانواده دکتر نقی را این چنین بازگو کرد :
 خانواده دکترسید نقی زندگی خوبی در ایران دارند. دکتر نقی پژشک حاذق و بسیجی ولایتمداری است که سر آرمانهای امام راحل ایستاده است و بدون دریافت پول بیماران را درمان می کند ولایتمداری دکتر نقی شهره افاق است. دکتر نقی بعد از دریافت حکمی از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همراه با خانوداه اش  با کشتی به استرالیا اعزام می شود تا در بخش پزشکی سفارت جمهوری اسلامی در کانبرا  پایتخت استرالیا مشغول به کار شود. در میانه سفر کشتی دچار حادثه می شود و سایر مسافران کشتی کشته می شوند به جز خانواده دکتر نقی که در ارامش مثال زدنی در حال تسبیح و دعا بودند و توسط فرشتگان از مرگ نجات پیدا می کنند. خانواده دکتر نقی ببا قایق شکسته ای خودشان را با هدایت امام زمان به یک جزیره می رسانند و در جزیره غیر مسکونی گرفتار می شوند. دکتر نقی با مهارت خودشان قبله را شناسایی می کنند و نماز جماعت را در اول وقت در جزیره به جا می اوردند.  در ماه محرم برای امام حسین عزاداری و سینه زنی در جزیره متروکه به راه می اندازد. دکتر نقی از خانوده اش می خواهد شئونات اسلامی را در جزیره متروکه رعایت کنند و برای همین ( کلثوم ) همسر و ( زینب ) دخترش همواره در جزیره چادر بر سر دارند و با حجاب هستند و غلام عباس ( پسر دکتر نقی ) نیز به محرمات احترام می گذارد. دکتر نقی خوردن گوشت حیوانات حرام گوشت را اکیدا منع می کند و اجازه نمی دهد غذای حرام خورده شود. در ماه رمضان هم روزه می گیرند و در عید قربان هم به جای گوسفند یک کانگورو قربانی می کند . دکتر نقی همواره برای حل مشکلات رساله امام خامنه ای در دست دارد. دکتر نقی با  رساله حضرت اقا خانواده اش را به اسلام نزدیکتر می کند و در پایان سریال هم بومیان آدم خوار جزیره را مسلمان شیعه می کند.
 بازگر نقش اصلی  شریفی نیا در نقش دکتر سید نقی و پروانه معصومی در نقش  کلثوم پیشنهاد شده است

------------------
*کلیه حقوق داستان خانواده دکتر نقی برای پرشیا رویال محفوظ است.
*چنانچه صداوسیمای آخوندی و نهادهای دیگر جمهوری اسلامی قصد ساخت  سریال دکتر نقی را دارند می توانم طرح اصلی و سناریو خانواده دکتر نقی را در اختیارشان بگذارم.
* اگر فردا دیدید این سریال را در تلویزیون جمهوری اسلامی ساختند تعجب نکنید
طنز / سرگرمی